Avatar billede klipklipklap Nybegynder
09. august 2004 - 12:07 Der er 5 kommentarer

En webbrowser i en løkke?

Hej,

hvordan dælen "bremser" man en webbrower-løkke længde nok til også at bruge browseren?

Code:

for teller1 := 0 to 10 do begin
if alle_urls_a[teller1] <> '' then
webbrowser2.Navigate(alle_urls_a[teller1]);
end;

Her har jeg også så noget kode på OnDocumentComplete men løkken "farer" bare afsted så denne kode bliver kun aktiveret en gang i mellem. Hvordan bremser jeg skidtet?

Takker!
Klipperen
Avatar billede dkn Nybegynder
09. august 2004 - 14:11 #1
du kunne måske med fordel bruge en timer eller en delay function fremfor at sætte en sleep ind i din løkke så det hele låser.
Avatar billede geek Nybegynder
10. august 2004 - 02:50 #2
Application.ProcessMessages;
Inden i din løkke burde vist kunne klarer dit problem, men betyder dog at
hastigheden på din løkken falder...
Avatar billede hrc Mester
10. august 2004 - 08:27 #3
Application.ProcessMessages håndterer kun de Messages som dit program har stående i køen. Hvis du bruger Application.HandleMessage, så afvikles de andre programmers beskedder.

Antager at sleep(0) virker lidt ligesom HandleMessages (ret mig endelig hvis det er forkert), men din CPU sætter sig fast ved 100%. Sætter du derimod den til 1 - vupti, så falder CPU-belastningen til tæt på nul. Er mest beregnet til tråde.
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
18. august 2004 - 13:26 #4
hrc - create answer pls :)
Avatar billede hrc Mester
18. august 2004 - 13:49 #5
Det gør jeg da gerne... Hjalp det?