Avatar billede tsttrust Nybegynder
26. februar 2001 - 13:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg lave en Cookie

Hej mit spørgsmål lyder hvordan at man kan lave en cookie ?
det skal gerne være sådan en cookie så at jeg kan se hvor mange der har besøgt min side og sådan noget !
Avatar billede draken Nybegynder
26. februar 2001 - 14:00 #1
Du kan se hvordan man laver cookies her:

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel1/cookies.asp og her:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel1/mere_cookies.asp

MEN hvis du bare vil tæller antal besøgende, så skal du måske bare kigge på disse hjælpesider:
Tæl antal active brugere:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel1/countusers.asp
Almindelig Tæller:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/studies/counter.asp

Held og lykke!
Michael/draken
Avatar billede draken Nybegynder
26. februar 2001 - 14:00 #2
Egentligt var det et svar!
mvh Michael/draken
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
26. februar 2001 - 23:24 #3
En cookie er en textfil der oprettes på klientens maskine/PC - så det er nok ikke det du søger for at kunne tælle antallet af besøgende....prøv dette lille script.

Opret en textfil og kald den count.dat placér den f.eks. i en mappe der hedder count.

Ind sæt denne kode på den side hvor du vil tælle antallet af besøg.

<%
    set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.opentextfile(server.mappath(\"../count/count.dat\"))
    visitorcount = cint(file.readline)
    if session(\"visitorcount\") = \"\" then
        session(\"visitorcount\") = visitorcount
        visitorcount = visitorcount + 1
        file.close
        set file = fs.createtextfile(server.mappath(\"../count/pcount.dat\"),true)
        file.writeline(visitorcount)
    end if
    file.close
    set fs = nothing
%>

se efter at stien til til count.dat stemmer

ind sæt denne kode der hvor du vil vise antallet af besøgende

Der har været <!--#include file=\"../count/count.dat\"--> besøgende på sitet

Læg igen mærke til stien til filen count.dat

Det kan ikke andet end at tælle....men det er sikret mod reload, så et bøsøg på sitet tæller kun en gang, selv om siden kaldes flere gange

/søren
Avatar billede tsttrust Nybegynder
27. februar 2001 - 09:12 #4
Jeg vil gerne have sådan at man kan se hvordan at man kan lave en Cookie sådan at den husker på en data eller sådan
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
27. februar 2001 - 09:40 #5
Et lille eksempel

Hvis du har et textfelt (navn) i en form som du gerne vil gemme i en cookie på klientens pc, kan du gøre således.

Cookien skrives således:
response.cookies(\"BrugerNavn\")=request(\"navn\")

Du henter så cookien således:
Request.Cookies(\"BrugerNavn\")

Så kan du skrive den på en asp side
MinCookie=Request.Cookies(\"BrugerNavn\")
response.write(MinCookie)

/søren
Avatar billede hmmmmm Nybegynder
27. februar 2001 - 17:07 #6
ok men vil du ik lige prøve at lave en eksempel
Avatar billede tsttrust Nybegynder
27. februar 2001 - 17:09 #7
ja ok men prøv lige og lave et eksempel på det sådan at du har skrevet noget i det fordi så tror jeg at jeg lettere kan finde ud af det !