Avatar billede smith1 Nybegynder
08. august 2004 - 18:58 Der er 2 kommentarer

mine komponenter forsvinder!

jeg har installeret følgende komponenter: id3 tag og cooltray.
og når jeg installer den 3. (XiTrackBar) så forsvinder id3 tag komponenten. så installer jeg id3 igen og så forsvinder XiTrackBar.

hvordan kan jeg løse dette?
Avatar billede hrc Mester
10. august 2004 - 08:32 #1
Er du sikker på at ikonerne ikke ligger hen over hinanden (kender adskillige komponenter der alle hedder TID3, men ikke XiTrackBar)? Har du tjekket om komponenterne nu også er væk i din kode?

type
  TMainForm = class(TForm)
    MyID3 : TID3;
    MyTrackBar : TXiTrackBar;
  private
    ...
  end;

Hvis det virkelig sker, så må du ned i sourcekoden for at se hvorfor - for du installerer da ikke komponenter der ikke har source-koden med, vel?
Avatar billede hasan Nybegynder
11. august 2004 - 10:34 #2
nej, jeg har source code.

det er denne :
http://www.deadlogic.co.nr/
http://www.geocities.com/deadlogics/downloads/XiTrackBar.1.00.zip

jeg går ud fra den bliver slette, da jeg åbner et af mine andre projekter så brokker den sig over af der mangler en komponent. plus når jeg installer komponenten får jeg denne besked.

XiTrackBar have been installed
and ID3 is no longer available

eller noget i den stil