Avatar billede the_girl Nybegynder
07. august 2004 - 20:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Defekt indgang til netværkskabel på bærbar

Hej!

Jeg har desværre tabt min venindes bærbar (Amitech freenote 4240) hvori et netværkskabel var tilsluttet - med det resultat at indgangen på computeren til netværkskablet er blevet rykket opad og knækket. Jeg har prøvet at "presse" det ned igen og hvis der sidder noget i spænd, kan computeren sagtens komme på nettet. MEN det er jo ikke en optimal løsning, så jeg må nok hellere skifte den ud.

Så er spørgsmåle-t/ne bare om man kan nøjes med at skifte "indgangen" eller om hele kortet skal skiftes og om jeg selv kan gøre dette (har selv skilt et par bærbare i min tid som it koordinator uden helt at ødelægge dem :-) Og hvor meget vil det ca. komme til at koste mig?????

Hilsen the_girl
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2004 - 21:47 #1
Jeg vil tro du godt kan skifte stikket som beskrevet - med udvisning af almindelig forsigtighed.

Men en anden løsning er at anskaffe et PCMCIA netkort til et par hundrede kroner.
Bestemt ikke den bedste løsning for brugeren, men dog en mulighed at overveje.
Avatar billede stufmeister Nybegynder
08. august 2004 - 00:20 #2
Hvis det er selv det netkort som sidder i maskinen, kan du godt risikere at det er hele bundkortet der skal skiftes. netkortet er som oftest loddet på, og ikke noget der kan købes løst. Hvis du er frisk og risikovillig kan du evt. prøve at købe et billigt netkort, lodde stikket af det og se om du kan lodde det på bundkortet på den bærbare. Men det er "farligt".... Især fordi at alt hvad der overjovedet hedder garanti ryger så langt væk som du overhovedet kan drømme om.
Så den billigste løsning er nok at købe et PCMCIA-kort som erikjacobsen nævner.

Men prøv at ringe til InfoCare.
Kan ikke lige huske deres nummer, men mener det er dem der tager sig af rep. på amitech bærbare.
Avatar billede the_girl Nybegynder
12. august 2004 - 09:34 #3
Takker for svarene :-) Jeg har foreløbigt limet lidt på stikket og håber så, at det hjælper. Ellers må jeg anskaffe et PCMCIA-kort....