Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
07. august 2004 - 20:21 Der er 7 kommentarer

Problem med form-submit med "Enter" når der bruges hidden fields

Hejsa....
Jeg kan ikke få følgende kode til at lave submit med enter-knappen...

<form method="post" action="index.php">
  <input name="navn" type="hidden" value="Rasmus">
  <input name="opret" type="submit" value="Opret">
</form>

...
Men hvis jeg skifter navn-input-feltets type om til text i stedet for hidden kan man godt lave submit med enter.

Problemet er kun i IE (6.0) mens der ingen problemer er i mozilla

Er dette et kendt problem fra Microsofts side, eller kan jeg have en forkert opsætning på en eller anden måde?
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
07. august 2004 - 20:25 #1
det skulle måske lige nævnes at jeg fanger submit i php med følgende kode (hvilket jo nok gør dette til et halvt php-spørgsmål)

if(isset($_POST['opret'])) {
  //Kode ved submit
}
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
07. august 2004 - 20:28 #2
Doh.... Det skal selvfølgelig også nævnes at der i den reele form også er andre input-felt og det er når jeg står i dem og trykke enter at der ikke er ordentlig submit (der reloades, men php's isset fanger det ikke hvis formen indeholder en hidden)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2004 - 20:57 #3
Brug
  if(isset($_POST['navn'])) {
i stedet for. 'opret' kommer netop kun nå man trykker på knappen.
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
07. august 2004 - 22:44 #4
Nej.... hvis jeg laver den hidden om til en text fanger $_POST['opret'] et Enter-tryk.... men altså ikke ved med en hidden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2004 - 08:44 #5
Jeg kan ikke se at jeg noget sted opfordrer dig til at lave dit hidden felt om til et text felt??
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
09. august 2004 - 06:47 #6
Det gør du heller ikke.... men hele pointen er at jeg SKAL bruge nogle hidden fields (til nogle id-værdier), og det er nå jeg gør dette at jeg ikke kan lave submit med Enter... Så problemet er ikke php men html-form-submit
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2004 - 08:52 #7
Skal vi forstå det at du gerne vil lave submit med enter?
Og giver det dig problemer hvis man bruger enter?
Og hvad står der ellers i formen?