Avatar billede arnor Nybegynder
26. februar 2001 - 11:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

update

hej.
Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan man laver update i en tabel efter speciale paramerter. fx
func (navn, adr, tel, email)
og jeg vil kun ændre på tel, altså hvordan kan det gøres på en nem måde.
sqlstr =
Avatar billede kasseper Nybegynder
26. februar 2001 - 11:28 #1
sqlstr = \"Update Mytable set tel = \" & tel & \" where navn = \'\" & navn & \"\'\"
Er en måde at gøre det på...
Eller har jeg helt misforstået hvad det går ud på.?
Avatar billede spectual Nybegynder
26. februar 2001 - 11:29 #2
sqlstr = \"Update tabelnavn SET teL=\'35452322\' WHERE navn=\'Knud erik\'\"

Avatar billede arnor Nybegynder
26. februar 2001 - 12:31 #3
Det var ikke lige det her jeg mente, men det er måske lidt sløret spørgsmål. Men vi tager et eksempel som.
fx jeg har 4 indtastnings felter og vil opdatere en af dem, hvordan forklarer jeg hvilken af dem er valgt.

Update Mytable set tel = så havde jeg tænkt på at hvor der står \"tel\" skal også de andre
parameteter kunne stå, udfra hvad brugeren har valgt at opdatere.

sqlstr = \"Update Mytable set \"navn eller adr osv\" = \" & tel & \" where navn = \'\" & navn & \"\'\"

Avatar billede spectual Nybegynder
26. februar 2001 - 13:05 #4
Så er det nemmeste at \"samsætte\" din sql-sætning a la:

sqlstr = \"UPDATE Mytable SET \"

if navn_changed then sqlstr = sqlstr & \"navn = \" & navn

if tel_changed then sqlstr = sqlstr & tel = \" & tel

sqlstr = sqlstr & \" WHERE navn=\'Knud erik\'\"