Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 19:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

3 små spg?

Jeg har lige 3 sørgsmål:

1: er der nogen der ved hvordan man laver en Port Scanner? jeg har ingen idé om det selv, så jeg er lidt lost..

2: hvordan man kan "ping"e en ip addresse, og evt, om man kan lave en port scanner, som scanner en ip?

3: jeg har et edit felt, hvor man kan skrive komandoer, og en knap man skal trykke på, for at sende komandoen, kan man ikke gøre sådan at den (btnOk) bliver udløst når man trykker på enter??

Håber der er nogen der kan hjælpe
jeg giver 30 p for hvert svar(bare så der ikke bliver proglemer)
Avatar billede bernie Nybegynder
07. august 2004 - 19:28 #1
prøv at kikke på www.torry.net
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. august 2004 - 19:33 #3
Har ikke lige delphi, men havde på et tidspunkt en portscanner lavet i delphi - så jeg ved at den kan lade sige gøre.

3. Gå ind i Edit feltet, så ude i siden vælg "OnKeyEvent" eller "OnKeyDown" og skrive noget i stil med if Key := #08 then btnOk.click;

Det er vist ikke #08 der er Enter (det er nemlig backspace), men kan ikke lige huske hvad nummer enter har.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 19:45 #4
bernie: den kan jeg ikke redigere under delphi 7 enterprise, der kommer tons vis a fejl..
stefmeister: den skriver der er "incompatible types" key er vist Word. kan det passe at enter er #16?
Avatar billede hinker Nybegynder
07. august 2004 - 20:13 #5
Ja det kan man godt. Som stefmeister skrev. I eventen OnKeyDown Skrives ->
If Key=#13 Then
  btnOk.click

Enter key er #13...
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
07. august 2004 - 20:17 #6
den skriver det er incompatible types
Avatar billede stefmeister Nybegynder
08. august 2004 - 18:02 #7
så lav den i OnKeyEvent. -> Den burde kunne i en af dem.
Avatar billede hreiff Nybegynder
09. august 2004 - 14:16 #8
Brug keypress:

procedure TForm1.Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
  If Key=#13 Then
    btnOk.click
end;

Hvis du bruger keydown er key et word og der skal derfor ikke stå #13 men bare 13
Avatar billede hinker Nybegynder
09. august 2004 - 15:14 #9
Jep sorry. Hvis OnkeyDown benyttes kan du bruge Virtual Key Codes. De kan findes i hjælpen for OnKeyDown.
If Key=VK_RETURN Then
  btnOk.click;
Avatar billede cleveland Nybegynder
13. august 2004 - 01:04 #10
Til spørgsmål 3:

Vil tro at man kan sætte en default værdi for knappen. Sæt denne værdi til nul (0), og det vil medføre at knappen vil være markeret som den første og vil reagere på "enter".

En anden løsning kunne være at lave den til "Tab = 0". Virker i bund og grund på samme måde.