Avatar billede mrode Nybegynder
06. august 2004 - 16:16 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kommuner, Amter og deres respektive postnumre?

Hejsa

Jeg fandt en enkel på google, men filerne ligger desværre ikke online længere.
Jeg skal bruge en database (eller liste, så jeg selv kan lave databasen) over sammenhængen mellem postnumre, amter og kommuner. Jeg ved godt den er overlappende - et postnummer kan dække flere kommuner og omvendt. Der må bare være nogen der har lavet en nogenlunde præcis database før?

Nogen der kan hjælpe? Formatet er næsten ligemeget - Access, MySQL eller lignende.

Mvh
Mikkel
Avatar billede googolplex Novice
06. august 2004 - 16:25 #1
www.postdanmark.dk

1. Vælg 'udvidet søgning' under 'Find postnummeret'.
2. Vælg 'mere info'

Der ligger de i forskellige formater.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. august 2004 - 18:06 #2
Avatar billede mrode Nybegynder
06. august 2004 - 18:12 #3
Jeg har ikke brug for postnumrene alene.
Jeg skal vide hvilke postnumre der dækker hvilke kommuner og amter - det kan man ikke se udfra de to ovenstående svar. Jeg har selv excel-filen med postnumre fra Postdanmark.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. august 2004 - 18:12 #4
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. august 2004 - 18:13 #5
Sry - fik ikke opdateret.
Avatar billede mrode Nybegynder
06. august 2004 - 18:18 #6
Jeg kan ikke lige finde nogen fil der knytter postnumre og kommuner sammen.
Avatar billede googolplex Novice
07. august 2004 - 01:00 #7
Hvorfor tager du dem ikke bare fra www.postdanmark.dk - de ligger der jo i bunker ?!

Ellers tag dem her:

http://googolplex.dk/postnr.xls
Avatar billede googolplex Novice
07. august 2004 - 01:01 #8
Nå, den havde du, hvad er det så du mangler ?
Avatar billede mrode Nybegynder
07. august 2004 - 01:13 #9
1. Jeg skal kunne se hvilke postnumre der hører under hvert amt.
1. Jeg skal kunne se hvilke postnumre der hører under hver kommune.

Jeg kan derfor IKKE bruge listen fra Postdanmark.

Er der virkelig ikke nogen der har lavet sådan en før jeg kan bruge?
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. august 2004 - 12:24 #10
Man kune en gang få et kort over danmark med postnumre på og så "hut jeg visker" var der også komune grænser på eller kan du sikker få et kort over det, så er det jo bare at starte fra en ende af
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. august 2004 - 12:29 #11
Avatar billede mrode Nybegynder
07. august 2004 - 16:09 #12
Kanon martin.. lige hvad jeg havde brug for.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 20:08 #13
findes den fil mon stadig, jeg skal nemlig bruge en sådan fil
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. januar 2005 - 08:19 #14
hvis du smider en mail adr. skal jeg se om jeg har den liggende der hjemme
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 14:37 #15
jeg har lige fundet den martinlind, så jeg behøver ikke alligevel - ellers mange tak

/Mvh
Anders Balmer
Avatar billede webhelpers Praktikant
06. februar 2005 - 00:54 #16
Hej Martin

Har du mulighed for at sende den til mig? Jeg står nemlig og mangler en lignende ting. Jeg vil gerne give dig points for det, hvis det er.

eriksen@itu.dk

Mvh Bo
Avatar billede nillebis Nybegynder
13. juli 2006 - 10:16 #17
Jeg mangler den også - se http://www.eksperten.dk/spm/720254

Louise
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. juli 2006 - 11:54 #18
Hej Louise, skal se hvad jeg kan gøre :)

/Martin
Avatar billede cruetrue Nybegynder
21. december 2009 - 13:19 #19
Jeg ved ikke helt, hvad der er kutyme herinde (bumping vs. at starte en ny tråd), men jeg vil høre, om der er en, der har mulighed for at sende Kortopdeling_DK_zipcode.PDF til mig?

På forhånd tak.