Avatar billede -anderz- Nybegynder
06. august 2004 - 10:55 Der er 1 kommentar

Oploading af Typo3 filer til webserver

Jeg har downloadet Typo3 lokalt på min computer, og ønsker nu at uploade det website jeg har udviklet lokalt på min computer. Men her er jeg imidlertid i tvivl om hvordan det skal gøres (er rimelig ny med såvel Typo3 som webdesign generelt). For skal jeg uploade hele quickstart folderen, eller skal jeg installere Typo3 fra bunden på webserveren og så kun uploade de filer som indeholder websitet? Og hvordan gøres det?

Håber at høre fra nogen der har en tand mere erfaring med dette end jeg har...

//-anderz-
Avatar billede puter Nybegynder
09. september 2005 - 15:11 #1
Det er ikke "installation" (bortset fra database-ændringer) - det er ren upload. Mit råd er at uploade hele typo3-pakken og derefter gøre det samme som du gjorde lokalt. Det giver en vis _rutine_. Dvs. uploade typo3 - html/grafik/css og oprette mapper under fileadmin, derefter template-arbejde. Husk at ændre password ("joh316" osv.)