Avatar billede r_ibsen Nybegynder
06. august 2004 - 10:55 Der er 4 kommentarer

Indhent bredde af TD via javascript i Mozilla

Jeg vil gerne vide hvor brede nogle givne tabelelementer er når browseren er færdig med at læse siden og arrangere indholdet. Derfor udfører jeg på onLoad noget lignende nedenstående:

maxwidth = document.getElementById("SomeTD").clientWidth;
//... test mod nogle flere tabelelementer, opdater maxwidth så den til
//slut indeholder bredden af det bredeste element
document.getElementById("SomeTD").width = maxwidth;
//Gør dette for alle tabelelementerne, så de nu er lige bredde og
//dermed mere æstetisk tilfredsstillende.

hvor jeg i dokumentet har

bla bla <td id=SomeTD> <Diverse tags> </td> bla bla

Dette virker imidlertid kun i IE (så vidt jeg forstår er clientWidth noget Micro$oft har opfundet?). Hvordan opnår jeg noget tilsvarende i Mozilla? Kan jeg skrive noget kode der både virker i Mozilla og IE?
På forhånd tak.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
06. august 2004 - 12:16 #1
Avatar billede mm12010 Nybegynder
06. august 2004 - 13:54 #2
og så kan du hente height og width på et givent element således:

height=document.getElementById("SomeTD").offsetHeight;
width=document.getElementById("SomeTD").offsetWidth;
Avatar billede mm12010 Nybegynder
10. august 2004 - 14:12 #3
finder du ud af det ?-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 10:41 #4
skal vi lukke dette spg ?-)