Avatar billede curriculum Nybegynder
05. august 2004 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente ID fra andet element

Jeg har lavet en kode er importering til ms sql via sqlxmlbulkload. Mit problem er, at jeg vil have elementet "location" at hente id fra elementet "continent". Kan nogen hjælpe mig.
Vil gerne uddybe problemet, hvis det ønskes.

XML koden:
<xsd:schema xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"
    xmlns:sql="urn:schemas-microsoft-com:mapping-schema">
    <xsd:annotation>
        <xsd:appinfo>
            <sql:relationship name="Cont_Loc" parent="continent" parent-key="Id" child="location" child-key="ContinentId" />
        </xsd:appinfo>
    </xsd:annotation>

    <xsd:element name="ContinentId" sql:relation="Location" sql:relationship="Cont_Loc" />

    <xsd:element name="continent" sql:key-fields="Id" sql:relation="Continent" sql:relationship="Cont_Loc">
        <xsd:complexType>
            <xsd:sequence>
                <xsd:element name="Id" type="xsd:integer" />
                <xsd:element name="name" type="xsd:string" />
            </xsd:sequence>
        </xsd:complexType>
    </xsd:element>

    <xsd:element name="location" sql:key-fields="Id" sql:relation="Location" sql:relationship="Cont_Loc">
        <xsd:complexType>
            <xsd:sequence>
                <xsd:element name="Id" type="xsd:integer" />
                <xsd:element name="name" type="xsd:string" />
                <xsd:element name="ContinentId" type="xsd:integer" />
            </xsd:sequence>
        </xsd:complexType>
    </xsd:element>

</xsd:schema>
Avatar billede curriculum Nybegynder
09. november 2004 - 09:31 #1
er løst..
Avatar billede jobless Nybegynder
23. september 2005 - 10:44 #2
Jeg forsøger at importere nogel xml-filer i en ms sql (via sqlxmlbulkload), og kan ikke rigtigt komme igang med schema-filen.

Kan du evt. hjælpe mig igang ?
Avatar billede curriculum Nybegynder
23. september 2005 - 18:37 #3
Jeg kan ikke huske koden udenad, men hvis du kan vente til på mandag, så skal jeg paste koden og give dig en vejledning til installation af komponenter.
Avatar billede jobless Nybegynder
23. september 2005 - 18:58 #4
Fint, det vil være godt.

Jeg har installeret komponentet, men har store problemer med at få lavet min schema-fil, har du brugt et værktøj til det?
Avatar billede curriculum Nybegynder
30. september 2005 - 00:38 #5
Her er min kode (nogen til visning af DMI data). Forhåbenligt kan den hjælpe dig lidt. Den her slags SQL import skaber en masser overhead i transaction loggen, så husk backups.

dbConnection = Application("ConnectionString")
Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open dbConnection
Conn.Execute("EXEC qPD_DeleteOldData")

Set objBL = CreateObject("SQLXMLBulkLoad.SQLXMLBulkLoad.3.0")
objBL.ConnectionString = Application("ConnectionString")
objBL.SGDropTables = True
objBL.KeepIdentity = False
objBL.Execute "F:\WebSites\Weather\mapping.xsd","F:\Websites\Weather\weather.xml"
Set objBL = Nothing
Conn.Close

Mapping.xsd

<xsd:schema xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:sql="urn:schemas-microsoft-com:mapping-schema" xmlns:msdata="urn:schemas-microsoft-com:xml-msdata">

                      <xsd:annotation>

                                            <xsd:appinfo>

                                                                <sql:relationship name="Mast_Atim" parent="DKMaster" parent-key="Id" child="AnalysisTime" child-key="MasterId" />

                                                                <sql:relationship name="Mast_Vali" parent="DKMaster" parent-key="Id" child="Validity" child-key="MasterId" />

                                                                <sql:relationship name="Mast_Prod" parent="DKMaster" parent-key="Id" child="ProductionTime" child-key="MasterId" />

                                                                <sql:relationship name="Mast_Area" parent="DKMaster" parent-key="Id" child="DataArea" child-key="MasterId" />

                                                                <sql:relationship name="Mast_Cont" parent="DKMaster" parent-key="Id" child="Continent" child-key="MasterId" />

                                                                <sql:relationship name="Cont_Coun" parent="Continent" parent-key="Id" child="Country" child-key="ContinentId" />

                                                                <sql:relationship name="Coun_Loca" parent="Country" parent-key="Id" child="Location" child-key="CountryId" />

                                                                <sql:relationship name="Loca_Posi" parent="Location" parent-key="Id" child="Position" child-key="LocationId" />

                                                                <sql:relationship name="Loca_Day" parent="Location" parent-key="Id" child="FC_Day" child-key="LocationId" />

                                                                <sql:relationship name="Day_Para" parent="FC_Day" parent-key="Id" child="Parameter" child-key="FCId" />

                                            </xsd:appinfo>

                      </xsd:annotation>

                      <!-- Start DKMaster Schema -->

                      <xsd:element name="DKMaster" sql:key-fields="Id" sql:relation="DKMaster">

                                            <xsd:complexType>

                                                                <xsd:sequence>

                                                                                      <xsd:element name="Provider" type="xsd:string" />

                                                                                      <!-- Start DataArea Schema -->

                                                                                      <xsd:element name="DataArea" sql:key-fields="Id" sql:relation="DataArea" sql:relationship="Mast_Area">

                                                                                                            <xsd:complexType>

                                                                                                                                  <xsd:sequence>

                                                                                                                                                        <xsd:element name="area" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="data" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="dataprocessing" type="xsd:string" />

                                                                                                                                  </xsd:sequence>

                                                                                                            </xsd:complexType>

                                                                                      </xsd:element>

                                                                                      <!-- End DataArea Schema -->

                                                                                      <!-- Start AnalysisTime Schema -->

                                                                                      <xsd:element name="AnalysisTime" sql:key-fields="Id" sql:relation="AnalysisTime" sql:relationship="Mast_Atim">

                                                                                                            <xsd:complexType>

                                                                                                                                  <xsd:sequence>

                                                                                                                                                        <xsd:element name="year" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="month" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="day" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="hour" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="time" type="xsd:string" />

                                                                                                                                  </xsd:sequence>

                                                                                                            </xsd:complexType>

                                                                                      </xsd:element>

                                                                                      <!-- End AnalysisTime Schema -->

                                                                                      <!-- Start Validity Schema -->

                                                                                      <xsd:element name="Validity" sql:key-fields="Id" sql:relation="Validity" sql:relationship="Mast_Vali">

                                                                                                            <xsd:complexType>

                                                                                                                                  <xsd:sequence>

                                                                                                                                                        <xsd:element name="year" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="month" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="day" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="fc_days" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                  </xsd:sequence>

                                                                                                            </xsd:complexType>

                                                                                      </xsd:element>

                                                                                      <!-- End Validity Schema -->

                                                                                      <!-- Start ProductionTime Schema -->

                                                                                      <xsd:element name="ProductionTime" sql:key-fields="Id" sql:relation="ProductionTime" sql:relationship="Mast_Prod">

                                                                                                            <xsd:complexType>

                                                                                                                                  <xsd:sequence>

                                                                                                                                                        <xsd:element name="year" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="month" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="day" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="hour" type="xsd:integer" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="min." type="xsd:integer" sql:field="min" />

                                                                                                                                                        <xsd:element name="time" type="xsd:string" />

                                                                                                                                  </xsd:sequence>

                                                                                                            </xsd:complexType>

                                                                                      </xsd:element>

                                                                                      <!-- End ProductionTime Schema -->

                                                                                      <!-- Start Continent Schema -->

                                                                                      <xsd:element name="continent" sql:key-fields="Id" sql:relation="Continent" sql:relationship="Mast_Cont">

                                                                                                            <xsd:complexType>

                                                                                                                                  <xsd:sequence>

                                                                                                                                                        <xsd:element name="name" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                        <!-- Start Country Schema -->

                                                                                                                                                        <xsd:element name="country" sql:key-fields="Id" sql:relation="Country" sql:relationship="Cont_Coun">

                                                                                                                                                                              <xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                    <xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                          <xsd:element name="name" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                          <!-- Start Location Schema -->

                                                                                                                                                                                                                          <xsd:element name="location" sql:key-fields="Id" sql:relation="Location" sql:relationship="Coun_Loca">

                                                                                                                                                                                                                                              <xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                    <xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <xsd:element name="name" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <xsd:element name="aliasname" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <!-- Start Position Schema -->

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <xsd:element name="position" sql:key-fields="Id" sql:relation="Position" sql:relationship="Loca_Posi">

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                <xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      <xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="unit" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="latitude" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="longitude" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="station_no" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="time_zone" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      </xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                </xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                                          </xsd:element>

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <!-- Close Location Schema -->

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <!-- Start FC_Day Schema -->

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <xsd:element name="fc_day" sql:key-fields="Id" sql:relation="FC_Day" sql:relationship="Loca_Day">

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                <xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      <xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="day_index" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <!-- Start Parameter Schema -->

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="parameter" sql:key-fields="Id" sql:relation="Parameter" sql:relationship="Day_Para">

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  <xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        <xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="name" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="unit" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="dataprocessing" type="xsd:string" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <xsd:element name="value" type="xsd:decimal" />

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        </xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  </xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            </xsd:element>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            <!-- Close Parameter Schema -->

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      </xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                </xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                                                                                            </xsd:element>

                                                                                                                                                                                                                                                                                          <!-- Close FC_Day Schema -->

                                                                                                                                                                                                                                                                    </xsd:sequence>

                                                                                                                                                                                                                                              </xsd:complexType>

                                                                                                                                                                                                                          </xsd:element>

                                                                                                                                                                                                                          <!-- Close Location Schema -->

                                                                                                                                                                                                    </xsd:sequence>

                                                                                                                                                                              </xsd:complexType>

                                                                                                                                                        </xsd:element>

                                                                                                                                                        <!-- Close Country Schema -->

                                                                                                                                  </xsd:sequence>

                                                                                                            </xsd:complexType>

                                                                                      </xsd:element>

                                                                                      <!-- Close Continent Schema -->

                                                                </xsd:sequence>

                                            </xsd:complexType>

                      </xsd:element>

                      <!-- Close DKMaster Schema -->

</xsd:schema>
Avatar billede jobless Nybegynder
30. september 2005 - 06:53 #6
Takker, kigger lige lidt nærmere på dit schema