Avatar billede royal12 Nybegynder
05. august 2004 - 15:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

FormsAuthentication Brugernavn

Hej

Jeg har leget lidt med FormsAuthentication med kan ikke rigtig, få den til at ændre navnet på den bruger der er logget ind(User.Identity.Name) unden af logge ud og så ind igen. er der ikke en smartere måde???

Det skal bruges i sammenhæng med en redigere dine data side.

Håber der er en der kan hjælpe
Royal12
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 15:50 #1
Har du prøvet med :

FormsAuthentication.SignOut();
FormsAuthentication.Authenticate("henning", "henning");
FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage("henning", false);
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 15:50 #2
æh ja - du skal jo nok finde nogle andre værdier end henning ;o)
Avatar billede repsak Nybegynder
05. august 2004 - 16:04 #3
Idet der bliver skrevet cookie(s) så er du vel nødt til at lave 'gen-login' for at overskrive dine cookies?

Hvorfor er det et problem?
Avatar billede royal12 Nybegynder
05. august 2004 - 16:09 #4
jo, fordi når jeg står på min "redigere dine data side" og gør som snepnet lige har beskrevet bliver jeg redirectet til min default.aspx side og det var jo ikke den jeg stod på da jeg trykke på min "gem data" knap på min "redigere dine data side"
Avatar billede repsak Nybegynder
05. august 2004 - 16:20 #5
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. august 2004 - 16:23 #6
hvis en bruger bare skal kunne ændre sit brugernavn, er der vel ikke nogen grund til at logge ham/hende på igen... vedkommende er vel stadig "authenticated"
Avatar billede repsak Nybegynder
05. august 2004 - 16:25 #7
hvordan vil du ellers opdatere cookie'en?
Avatar billede royal12 Nybegynder
05. august 2004 - 19:44 #8
hmm...jeg sætter ingen cookie min login kode ser sådan her ud:

Dim result
myconn = New SqlConnection(ConfigurationSettings.AppSettings("strDbServerAdsystem"))
MyCmd = myconn.CreateCommand
MyCmd.CommandText = "select count(*) as antal from UserData where username = '" & txtUsername.Text & "' and password = '" & txtPassword.Text & "'"
myconn.Open()
MyReader = MyCmd.ExecuteReader()

Do While MyReader.Read()
  result = MyReader.Item("antal")
Loop
If CStr(result) = "1" Then
  FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage(txtUsername.Text, False)
Else
  txtLogin.Text = "Invalid Login!"
End If
myconn.Close()
Avatar billede repsak Nybegynder
05. august 2004 - 20:01 #9
så vidt jeg husker så skriver "FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage" en cookie... den skal holde styr på om du er logget ind og jeg mener ikke at det gøres med sessions
Avatar billede royal12 Nybegynder
05. august 2004 - 20:21 #10
ja men hvor er det godt.
FormsAuthentication.SetAuthCookie(TxtUsername.Text, False) - virkede!!!!
Mange tak for hjælpen
Avatar billede repsak Nybegynder
05. august 2004 - 20:56 #11
velbekomme :-)