Avatar billede salmanr Nybegynder
05. august 2004 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drop down med data fra db!

Hvordan gør jeg lige det? Hvis jeg bruger userid med integers, går der koks i dropdown menuen, når en bruger ikke er aktiv i db'en længere. Nogle der kender et sted med en tutorial, vil jeg helst have den.

//SalmanR
Avatar billede krydset Nybegynder
05. august 2004 - 15:06 #1
ikke forstået??
Avatar billede salmanr Nybegynder
05. august 2004 - 15:11 #2
oki prøver lige at forklare det lidt

Jeg har lavet en dropdown menu:
<html>
<head>
<title>Names!</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?
  //Først kontakt til db'en!
  include("db.php");
?>
<form name="names" action="data_change.php" method="POST">
<div align="center">
<select name="names">
<option value="
<?
  $result = mysql_query("SELECT driver FROM users WHERE userid='1'");

  while ($myrow = mysql_fetch_array($result))
  {
?>
">
<?
  echo $myrow["driver"];}
?>
</option>
<option value="
<?
  $result = mysql_query("SELECT driver FROM users WHERE userid='2'");

  while ($myrow = mysql_fetch_array($result))
  {
?>
">
<?
  echo $myrow["driver"];}
?>
</option>
<option value="
<?
  $result = mysql_query("SELECT driver FROM users WHERE userid='3'");

  while ($myrow = mysql_fetch_array($result))
  {
?>
">
<?
  echo $myrow["driver"];}
?>
</option>
ect.....

Det virker fint, den skriver navnet med userid=1 i menuen. Problemet er så bare at hvis databasen under userid=1 ikke indeholder noget, så bliver der et blankt felt i menuen.
Vil også gerne høre om der findes en metode til at undgå at skrive en ny <option> for hver udtræk af db'en, kan det automatiseres med en array eller noget??

//SalmanR
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. august 2004 - 15:12 #3
Avatar billede salmanr Nybegynder
05. august 2004 - 15:18 #4
Lige præcist:-) takker!

//SalmanR
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. august 2004 - 15:18 #5
np