Avatar billede d_warma Nybegynder
05. august 2004 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL og akkumulering af tal

Hey,

Jeg har et problem med at lave en sql sætning:

Jeg har en række salgstal i en tabel, hvor jeg også gerne vil have de akkumulerede tal ved siden af:

Måned...Salg...Akk.salg

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg lave den akkumulerede kolonne i sql - er der nogen der kan hjælpe..

Mvh
D_Warma
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 13:57 #1
Fra Oracle 8 kan man bruge følgende:
select Måned, Salg,
  sum(Salg) over(order by Måned rows between unbounded preceding and current row)
from tabel
Avatar billede d_warma Nybegynder
05. august 2004 - 14:15 #2
spank u very much
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 14:39 #3
Er der point?
Avatar billede d_warma Nybegynder
05. august 2004 - 14:40 #4
But ofcourse
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 14:46 #5
Takker. ;-)
Avatar billede innoteck Nybegynder
16. januar 2006 - 12:09 #6
Hej,

Du har tidligere besvaret følgende spørgsmål:

"Jeg har et problem med at lave en sql sætning:
Jeg har en række salgstal i en tabel, hvor jeg også gerne vil have de akkumulerede tal ved siden af:

Måned...Salg...Akk.salg
3........5.....30 "

Dit svar:

Fra Oracle 8 kan man bruge følgende:
select Måned, Salg,
  sum(Salg) over(order by Måned rows between unbounded preceding and current row)
from tabel

MIT problem!... jeg anvender Borland Interbase, og her virker det tilsyneladende ikke?... kan du evt. også hjælpe mig?
(Jeg mangler ligeledes et eksempel på hvordan man i SQL laver et akkumuleret felt)

Mvh. INNOTECK
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 22:05 #7
Jeg kender desværre ikke Borland Interbase og kun lidt MS-SQL.