Avatar billede ahk05 Nybegynder
05. august 2004 - 12:48 Der er 6 kommentarer

Elendig hastighed på netværket

Hej eksperter!

Jeg har lagt mærke til at når jeg flytter/kopierer filer mellem mine computere over 100mbit netværk, tager det en krig, da den kun kører med hastigheder op til 1% af det teoretisk mulige...

Jeg ved at det er et generelt problem, men er der nogle muligheder for at forbedre hastigheden??
Avatar billede mc_goblen Praktikant
05. august 2004 - 13:05 #1
Hvor meget overfører du da med? - Bare ca?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
05. august 2004 - 13:06 #2
Hvis du kører med nogen form for antivirusprogram så scanner den jo hver eneste fil inden den overføres, hvilket bestemt nedsætter hastigheden.
Avatar billede kenp Novice
05. august 2004 - 15:38 #3
og hvis du ikke har en router så kan det jo være at den sender det hele via nettet!
Avatar billede ahk05 Nybegynder
05. august 2004 - 16:18 #4
1% af 100mbit er 1mbit.... men det ville nok ikke være en god ide at deaktivere antivirus, da jeg så risikerer virus.... og da denne hastighed stadig er højere end min internetforbindelse, tror jeg ikke den sender via denne... andre ideer??
Avatar billede ahk05 Nybegynder
05. august 2004 - 16:20 #5
har prøvet at deaktivere den, men det hjalp desværre ikke....
Avatar billede dennisbj Nybegynder
05. august 2004 - 18:23 #6
ja det er måske fordi du bruger explorer til og flytte med og hvis du flytter 10 GB i forskellige filer vil din hastighed går ned da det jo er M$ explorer du bruger, prøv og flytte bare en 100mb fil og se om den ikke kommer op på 8mb/sec, ellers prøv med en ftp