Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. august 2004 - 12:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konflikt med RealPlayer og IE 6.0

Hvordan kan det være at MP3 filer, MPG filer og andet (selv om jeg har afinstalleret RealPlayer) stadig forsøges downloadet og afspillet within IE browseren? Det samme skete mens RealPlayer VAR installeret. Altså at den først downloade den pågældende fil, for derefter at åbne og afspille den i browseren (fullscreen), i stedet for (som normalt) at åbne RealPlayers eget vindue og streame lyd/billede filen.

http://test2.theselfimages.dk/realdump.jpg
(Se browserens stausbar, nederst på billede)
Avatar billede klumpen Nybegynder
05. august 2004 - 12:19 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede halifax Nybegynder
05. august 2004 - 12:19 #2
I Stifinder stil dig på en .mp3-fil. Klik Filer ->  Åben med -> Vælg program. Der åbnes ny dialogboks. Her navigerer du frem til det program, du ønsker skal åbne (afspille) dine mp3'er.
Du kan endvidere afmærke, at det valgte program altid skal benyttes til denne type filer.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. august 2004 - 12:29 #3
Jeg bruger Windows XP
Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. august 2004 - 12:36 #4
Men Halifax.. det er jo ikke et problem, når jeg bare åbner MP3 + andre filer fra min HD. Det er et problem, når jeg på nettet ønsker at afspille/streame en MP3 fil eller en MPG fil. Der opstår problem med at den afspiller det helt fucked inde i IE browseren.. efter at ha' downloaded filen, som du ser på linket.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. august 2004 - 13:38 #5
Når jeg går på det link, dit billede ovenfor viser og klikke på en af filerne, kommer download dialogboksen frem, hvor jeg kan vælge "Gem" eller "Åbn". Vælger jeg det sidste, gemmes filen i en midlertidig mappe, hvorefter afspilnngen begynder med Winamp. Fordi jeg har Winamp sat som min default player for mp3-filer.

Jeg kan således ikke genskabe det problem, som du har. Til trods for, at jeg også har RealPlayer instaleret på min XP.

På en eller anden måde må det have noget med dine filassocieringer at gøre. For det underlige er jo, at mp3'en afspiles gennem IE, når du har hentet den derfra, mens der ikke er problemer - som du skriver - når du afspiler fra din HD.
Jeg søger videre efter en forklaring.    :)
Avatar billede theselfimages Nybegynder
05. august 2004 - 13:53 #6
Ja.. og noget andet underligt er, at når jeg fra http://www.dripdrop.de/?action=sounds klikker for at afspille en MP3 filer på listen, så downloaden den den først (som beskrevet.. kan se det på min router der arbejder) og returnerer, så herefter til dette:

http://test2.theselfimages.dk/realdone.jpg

Angiveligt fordi den ikke finder Realplayer, idet jeg har afinstalleret denne.
Men hvorfra angives det at MP3 på Websites er knyttet til IE browseren og herunder Realplayer? Jeg har kigget under Tools / Internet Options / Advanced.
Hvad står dine "Play sounds in webpages" og "Play videos in webpages" til? Prøv at højreklik og vælg "What is this?" for disse.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. august 2004 - 15:10 #7
Jeg har hak ved begge de nævnte settings. RealPlayer er et af de forb..... programmer, der vil gå ind og "tage magten" over al verdens ting. Det er lige før programet vil sætte kaffen over og tørre en i rø... også. Ved installation hos mig, sørgede jeg for at fjerne alle markeringer for, hvad RealPlayer gerne vile have lov til. Det var sikkert en fordel - jeg vil selv bestemme, hvilket program skal gøre hvad.
Et lige så åndsvagt program er ACDSee billedprogram, der vl tage magten over alle grafikfiler. Og det er næsten ikke til at komme af med, hvis man hellere vil bruge et andet.

Mit forslag er at bruge den hårde meteode. Dvs. åbne registreringsdatabasen (Klik Start -> Kør, skriv regedit og klik OK) og finde alle forekomster af RealPlayer og Real Netvorks og fjerne alle forekomster af dem i reg.databasen.
For de er der stadigvæk, selvom programmet er afinstalleret. Møg program.

Herefter er problemet, at IE ikke kan finde et program at afspille mp3'er med. Fordelen er, at du nu får muligheden for at gå ind og bestemme, at det skal være Winamp - eller hvilket program du nu foretrækker. Kunne jo være du foretrak Windows Media Player.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
18. august 2004 - 13:13 #8
Jeg resat browseren, så jeg fik mulighed for ved klik på en MP3 fil online, at vælge om jeg ville tillade browseren at afspille denne i eller udenfor browseren. Det hjalp!
Avatar billede halifax Nybegynder
18. august 2004 - 22:26 #9
Så er det jo løst. -  Opret selv et svar og bagefter skal du acceptere eget svar. Herved lukkes spørgsmålet og du beholder point.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
18. august 2004 - 22:34 #10
OK! Tak for dit bud!
Spørgsmålet lukkes