Avatar billede -maverick- Nybegynder
05. august 2004 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet der er gået amok?

Jeg har en bærbar, der er blevet inficeret med noget grimt. Når jeg åbner Internet Explorer, går den øjeblikkeligt i gang med at åbne sider i hobetal. Efter nogle få øjeblikke er der åbnet 100 sider. Jeg må lukke og Explorer ned og kan ikke bruge den. Jeg har under tilføj/fjern programmer søgt at finde det program, der forårsager dette, men har ikke kunnet finde noget. Kan I hjælpe?

På forhånd tak.

Christian
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 11:04 #1
Prøv at klikke start | kør, skriv msconfig og fjern samtlige krydser i de programmer som optræder på fanebladet start. Klik Anvend og genstart computeren. Prøv nu om den opfører sig normalt.
Hvis den gør det, så vend lige tilbage for så skal du igang med dette :

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Hent disse to programmer
Først spybot. Installer og opdater. Scan og afhjælp det den finder (markeret med rødt)
Derefter henter du hijackthis og scanner og gemmer loggen. Kopier den herind, så kigger vi på den. Du må ikke fixe noget selv. Det kan gå grueligt galt
Avatar billede ssp37 Nybegynder
05. august 2004 - 17:14 #2
Hans browser virker ikke....
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2004 - 18:26 #3
Hent Hijackthis kopier den over på en diskette og læg den på hans PC.
Følg så vejledningen men spring spybot delen over.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
12. februar 2006 - 19:35 #4
d