Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. august 2004 - 09:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brug af kontaktpersoner/adressekartotek

Da jeg arbejder i et mellemstort firma, har vi nogle delte postmapper, samt private.

Jeg anvender mappen kontaktpersoner meget, men hvis jeg f.eks. opretter en ny E-mail kan jeg kun se mine adresser gennem adressekartoteket, og kontaktpersonerne er ikke indeholdt i adressekartoteket.

Er det nogen der kan skære det ud i pap for mig hvad der er forskellen på adressekartotek/kontaktpersoner og hvor disse kontaktpersoner bliver gemt hvis man skal tage dem med til en anden computer.....

MVH Richard
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 09:52 #1
kontaktpersoner bliver gemt på exchange serveren sammen med din post osv, i private information store... hvis du vil ændre hvilke adressebøger som medtages ved søgning, skal du i din outlook klient åbne adressekartoteket...trykke funktioner - indstillinger og her vælger du så hvilke adressebøger der skal vises ved søgning.
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 09:53 #2
og bytheway skal du tage dem med til en anden computer, er der kun muligheden for at eksportere dem fra outlook clienten...
Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. august 2004 - 09:59 #3
Tak for det....

Bare en lille ting mer, da jeg går ind under adressekartoteket, kan jeg sagtens vælge mellem hvilke adressebøger jeg vil at der skal vises, men da jeg arbejder på skiftende computere er mappen kontaktpersoner nok mit foretrukne medie at gemme adresser i. Betyder det at når jeg skriver en ny E-mail, at jeg ikke kan gå ind og udvælge kontaktpersonerne, men bare vælge fra adresserne der forefindes i adressekartoteket. Det er sgu en skam.
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 10:02 #4
du kunne jo bare eksportere dine kontaktpersoner til en pbulic folder, og så gøre så den er usynlig for alle andre end dig selv :) og så bare benytte den konsekvent, OG selvfølgelig sætte den på til søgning....
Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. august 2004 - 13:37 #5
Nu er det nok mig der er totalt spasser på dette området, men det har lykkedes mig at eksportere kontaktpersonerne........ men hvo går man ind og sætter den til søgning?????? Må sige du kende outlook rimeligt godt.....
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 13:40 #6
tryk på knappen til adressekartoteket i outlook .. lille ikon som en bog.. vælg funktioner indstilinger os tilføj den adressebog som du vil inkludere i søgningen...
og tak :) jeg arbejder også med det dagligt :)
Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. august 2004 - 13:45 #7
Jeg bøvler, og jeg bøvler........ kan sgu ikke tilføje mapppen kontaktpersoner, da det ikke er et adressekartotek.........
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 13:49 #8
vi er enige om at du kommer ind i en dialog boks hvor du scrolle ned og finde alle de adressebøger som er synlige for dsig... her markerer du blot den du vil have med og trykker tilføj... den skal selvfølgelig være oprettet som navne og adressebog i public folders... !! ellers anser din outlook den ikke som en adressebog !
Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. august 2004 - 13:50 #9
Tak for hjælpen... :-)
Avatar billede spine Nybegynder
05. august 2004 - 13:52 #10
det var så lidt...
husk at acceptere :)
Avatar billede rmodalen Nybegynder
05. august 2004 - 13:56 #11
Så var den hjemme