Avatar billede chalde Seniormester
04. august 2004 - 18:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink/knap der vedhæfter fil og sender email.

Hey!

Er der nogen der kan hjælpe med at lave et hyperlink der vedhæfter dokumentet og sender det til en given emailadresse.
Har læst lidt på sagen, og fundet ud af, at det måske er VB jeg skal ud i, men det er langt fra noget jeg ka greje :-)
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede x-lars Novice
05. august 2004 - 06:46 #1
Denne burde kunne gøre det - men sæt den på en knap i stedet for et link:

Sub send()
ActiveDocument.HasRoutingSlip = True
With ActiveDocument.RoutingSlip
    .Subject = "Indtast emnet her"
    .AddRecipient "nn@mymail.dk"
    .Delivery = wdAllAtOnce
End With
ActiveDocument.Route
End Sub
Avatar billede chalde Seniormester
05. august 2004 - 17:43 #2
hvordan får jeg sat den på en knap (jeps, er langt fra haj på dette område hehe)
Avatar billede x-lars Novice
05. august 2004 - 20:28 #3
1.    Åbn værktøjslinien Kontrolelementer: Vis > Værktøjslinier > Kontrolelementer
2.    Vælg en knap, der passer (nummer 4 i venstre kolonne er vist den nemmeste)
3.    Træk i hjørnerne, så størrelsen passer
4.    Højreklik på knappen og vælg Egenskaber. I dialogboksen, der kommer frem,  retter du Caption til det, du vil have stående til din bruger
5.    Højreklik en gang til. Vælg Vis programkode og copy/paste koden fra før ind her. Fjern evt. overflødige Sub og End Sub (der skal kun være én af hver).
6.    Ctrl + S for at gemme. Alt + F4 for at afslutte editoren. Så skulle du gerne stå tilbage i dit Word-dokument med en knap, der dur.
Avatar billede chalde Seniormester
06. august 2004 - 07:25 #4
Jeg har prøvet at gøre som du skriver, men knappen bliver ikke "clickable". Når jeg klikker på den, kommer resizepunkterne bare frem :-(
Avatar billede x-lars Novice
06. august 2004 - 09:35 #5
Okay, så der mangler altså lige et punkt 7:

På værktøjslinien Kontrolelementer skal du finde den første knap (den indeholder en tegnetrekant og en blyant). Giv den et klik (slår redigeringsstatus fra). Så skulle den være dér!
Avatar billede chalde Seniormester
08. august 2004 - 21:21 #6
Så fik jeg knappen til at virke, men når jeg bruger den får jeg bare følgende:
http://www.chalde.frac.dk/word1.jpg
og derefter denne hvis jeg vil oprette en ny:
http://www.chalde.frac.dk/word1.jpg
Avatar billede chalde Seniormester
08. august 2004 - 21:22 #7
Avatar billede x-lars Novice
09. august 2004 - 07:11 #8
.AddRecipient "nn@mymail.dk"

nn@mymail.dk skal selvfølgelig erstattes med en gyldig email-adresse.
Avatar billede chalde Seniormester
09. august 2004 - 23:50 #9
Så virker det!
Det var bare mit outlook der var helt gal på den :-)

Tusind tak for hjælpen. Smid et svar :-)
Avatar billede x-lars Novice
10. august 2004 - 06:55 #10
Absolut! §;-D