Avatar billede jalle76 Nybegynder
04. august 2004 - 16:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

setcookie og header sammenarbejde.

På nogle servere kan man godt lave

setcookie(...);
header("Location: ...

Men nu har jeg så fundet en server, hvor cookien ikke bliver sat. Hvis jeg derimod føjer en die indimellem bliver cookien sat. Altså

setcookie(...);
die();
header("Location: ...

virker. Eller det vil sige virker stadig ikke, da man så ikke bliver ført videre med header("Location... som man gerne skulle.
Nogle der kender en løsning?

Mvh.
Jacob
Avatar billede detox Nybegynder
04. august 2004 - 17:40 #1
Du kan bruge:
ob_start() og ob_flush()
Avatar billede jalle76 Nybegynder
04. august 2004 - 17:48 #2
Kan jeg heller ikke umiddelbart få til at virke.

Har prøvet

ob_start();
setcookie(...
ob_flush();
header("Location: ...
Avatar billede detox Nybegynder
04. august 2004 - 17:52 #3
ob_start();
setcookie(...
header("Location: ...
ob_flush();
Avatar billede jalle76 Nybegynder
04. august 2004 - 23:55 #4
Nope. Virker ikke. Jeg har fundet ud af at det er en bug i IIS.
Avatar billede jalle76 Nybegynder
04. august 2004 - 23:55 #5
Men mangler naturligvis stadig en løsning.
Avatar billede detox Nybegynder
05. august 2004 - 00:54 #6
Ok, I see. Det må være den her det er galt med:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q176113

Ser ud til at det virker i ISAPI mode, var det en mulighed?
Avatar billede jalle76 Nybegynder
05. august 2004 - 00:57 #7
Jeps, det er just præcis det problemet er. Jeg har ikke adgang til serveren, da det er en der står hos en ISP. Jeg er ved at skrive det om til en meget grim løsning med at gemme småkagen i en database vha. IP-nummer i stedet for. Kan du ikke give et svar så du kan få points som tak for hjælpen.
Avatar billede detox Nybegynder
05. august 2004 - 01:05 #8
Ja, så må du ud i noget kreativt snavs, når ISS ikke dur. Måske kunne du sende variablen med som session eller get, og så lave cookie'en på næste side.
Ellers lyder løsningen med databasen heller ikke helt dum, men ip adresser har det jo med at skifte ind imellem.
Avatar billede jalle76 Nybegynder
05. august 2004 - 01:11 #9
Jeps, det er også det grimme ved løsningen, men so be it. Over'n'out...
Avatar billede detox Nybegynder
05. august 2004 - 01:15 #10
Ok, 200p er jo alt for meget for så lidt.
Anyway held & lykke med det så.
Avatar billede jalle76 Nybegynder
05. august 2004 - 01:21 #11
Bruger ikke pointene til noget andet end dele ud af. Og jeg har rigeligt af dem ;-)