Avatar billede jm0 Nybegynder
04. august 2004 - 03:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billede størrelse

Hej, jeg har et billedeupload, jeg vil gerne resize det pænt. Fx. hvis et billede er 132 bredt og jeg vil det til 100 så skal den resize så højden passer, hvordan gør man det?
Avatar billede coderdk Praktikant
04. august 2004 - 03:32 #1
Hvornår er det E bliver vedligeholdt?
Avatar billede googolplex Novice
04. august 2004 - 08:12 #2
Her er en funktion:

<?php
$pic = "evt/sti/billede.jpg";                // Originalt billede
$thumb = "evt/sti/billede_thumb.jpg";            // Ønsket miniature billede
Thumb($pic, $thumb);                    // Kald funktion

function Thumb($sourcefile, $targetfile) {
    $size = 80;                            // Max størrelse (pixler)
    $source_id = imageCreateFromJPEG($sourcefile);
    $source_x = imagesx($source_id);
    $source_y = imagesy($source_id);
    $delta = $size/max($source_x, $source_y);
    $dest_x = round($source_x*$delta);
    $dest_y = round($source_y*$delta);
    $target_id=imagecreatetruecolor($dest_x, $dest_y);
    imagecopyresampled($target_id,$source_id,0,0,0,0, $dest_x,$dest_y, $source_x,$source_y);
    imagejpeg($target_id,$targetfile,100);
}
?>

Ellers kan du bruge denne klasse, den kan alt muligt smart:

http://www.teckis.com/compiled_files/img_create.php
Avatar billede drbean Nybegynder
04. august 2004 - 09:37 #3
Endnu en gang opretter du nye spørgsmål uden at se på de gamle svar du har. Dette tror jeg er 4 spørgsmål til 200 point der drejer sig om det samme, uden du har lukket de gamle. Se nu på den funktion jeg har lavet til dig i dette spørgsmål :

http://eksperten.dk/spm/524930