Avatar billede psyfiloc Nybegynder
25. februar 2001 - 19:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Random tal i C++ ?

Jeg vil gerne vide om det er muligt at skabe et tilfældigt tal mellem f.eks. 1 og 100 i C++.
Det kunne f.eks. bruges hvis man ville lave en elektronisk terning.

Jeg kunne forestille mig, at det hedder noget i retning af: variabel = random 1-100; eller noget i den stil.

Jeg er lige begyndt på at programmere i C++ så, hvis I kunne give et nogenlunde simpelt svar, så vil det være bedst.
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:12 #1
/* seeder randomizeren */
srand( (unsigned)time( NULL ) );

/* Display 10 numbers. */
for( i = 0;  i < 10;i++ )
  printf( \"  %6d\\n\", rand() );

genererer 10 numre imellem 0 og RAND_MAX

så kan du selv mosle rundt med det for at få dem til at ligge fra 1-100
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:31 #2
hvorfor kan du ikke bruge dette svar?
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. februar 2001 - 17:58 #3
Du er ramt helt gal i byen med dette spørgsmål... du skulle henvende dig under C++ og ikke Java kategorien...
Avatar billede psyfiloc Nybegynder
27. februar 2001 - 14:08 #4
Ja tak jacobve, jeg ved godt, at dette ikke er det rigtige forum til det spørgsmål jeg stillede, men det skete ved en fejltagelse (scroll mus)
Det er også oprettet under C++ nu så det...