Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:15 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

knapper til hjemmeside

Jeg har et lille problem med at jeg gerne vil have at folk kan sende en mail fra min hjemmeside.
De skal sende emailen til min mail.
Jeg har ikke et dk domæne
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:17 #1
mailto:[din mailadresse]
Avatar billede popper.dk Nybegynder
25. februar 2001 - 19:17 #2
asp ??
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 19:17 #3
Din udbyder tilbyder dig garanteret at bruge formmail ... et cgi/pl-script som bliver udført når du i din form klikker send.
- hvor har du det liggende?
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:18 #4
Det skal du bare skrive som ling der hvor folk skal klikke for at sende en mail. Værer er det ikke:-)
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 19:18 #5
... \"knapper til hjemmeside\"???
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 19:20 #6
Ok ... hvordan vil du have det?
Så folk kan skrive mail\'en på din hjemmeside og sende den via din hjemmeside, eller
Folk klikker på et link for at starte deres mailprogram som de så bruger til at skrive mail\'en til dig med.
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:20 #7
de skal kunne sende det inde fra min hjemmeside og ikke fra et program som outlook.
Kender i noget til det???
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:21 #8
Formmail er hvad du skal bruge---
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 19:21 #9
Ja, så skal du gøre som jeg skriver ...
Hvem er din udbyder?
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:21 #10
Hvilken udbyder hoster dine sider???
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:22 #11
det er http://www.Crosswinds.net

Det er et gratis websted jeg har et besværligt domæne
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 19:22 #12
=>beach: to sind én tanke ... ;o)
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:23 #13
og jeg har et langt domæne som er gratis
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 19:24 #14
=>beach: Du får lov ... det er spild hvis to mand lavet det samme arbejde ... ;)
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:25 #15
Har faktisk travlt med en deadline. Så hjælp manden med introen til formmail.....
Ellers tak:-))
//Beach
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:27 #16
Med mindre han kan vente, men så kommer der jo nok andre og snupper den*GG* så.....
Men jeg skal være færdig inden 21:00 og det er sgu desvære snart. Sådan går det når man ikke kan slippe eksperten.dk:-(
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:28 #17
kan i hjælpe mig?????????
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:33 #18
hjælp jeg vil gerne have min side færdig i aften!!!!!!
Så please hjælp mig
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:36 #19
Hvis ikke repsac tager over skal jeg nok hjælpe dig, men har først tid efter 21:00 da jeg SKAL have uploadet noget stuff til min boss. Så hvis du kan vente så har jeg løsningen men det er ikke sådan \"bare\" hvis du vil have mere end en ja/nej ting i mailen!
Så hjælper han dig ikke, og har du ikke fået svaret inden 21:00 så log på der:-)
//Beach
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 19:36 #20
21:00 er min deadline:-(
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 19:47 #21
jeg kan kun til klokken 21,30 da jeg går på efterskole
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 20:16 #22
Endnu en gang:-)))

<html>
<head>
<title>formmail</title>
</head>

<body  bgcolor=\"#666666\">

  <center>
    <table border=\"0\" width=\"90%\" cellspacing=\"5\" cellpadding=\"0\">
      <tr>
        <td width=\"100%\">
<form action=\"http://formmail.netsite.dk/formmail.pl\" method=\"POST\" name=\"ContactForm\" Onsubmit=\"return valid(ContactForm);\">
          <input type=\"hidden\" name=\"recipient\" value=\"beach@pc.dk\">

            <font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\"></font>
            <div align=\"center\">
              <center>
              </center>
            </div>

            <p><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Navn:
              &nbsp;&nbsp;&nbsp;
              <input type=\"text\" size=\"46\" Name=\"navn\">
              </font></p>
            <p><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Adresse:
              <input type=\"text\" size=\"46\" Name=\"adresse\">
              </font></p>
            <p><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Postnr:&nbsp;&nbsp;
              <input type=\"text\" size=\"4\" maxlength=\"4\" Name=\"postnr\">
              By:
              <input type=\"text\" size=\"34\" Name=\"Navn\">
              </font></p>
            <p><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Telefon:
              <input type=\"text\" size=\"14\" maxlength=\"16\" Name=\"tlf\">
              E-mail:
              <input type=\"text\" size=\"17\" Name=\"email\">
              &nbsp;</font><font face=\"Arial\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">&nbsp;</font></font></p>
            <p><font face=\"Arial\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">
              <input type=\"submit\" value=\"Send\">
              <input type=\"reset\" value=\"nulstil alt\">
              </font></font> </p>

          <p></form>
        </td>
      </tr>
    </table>

</center>
</body>
</html>
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:19 #23
Var det tilstrækkeligt? - eller skal jeg brydde ind?
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:19 #24
DEn kommer med at der er en fejl i scriptet er der noget om det
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:20 #25
skriv den lige som et svar!!!!
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:22 #26
så taget jeg dem da bare selv
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:27 #27
???
Virker det eller ej?
Der hvor der står \"http://formmail.netsite.dk/formmail.pl\" skal du ændre det til crosswinds.net\'s formmail. Jeg prøver lige at finde ud af det ...
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:31 #28
Hey cain!
Du må IKKE bruge cgi-scripts på crosswinds. Jeg har også engang i tidernes morgen brugt dem, men flyttet fordi de ikke på det tidspunkt tillod brugere at bruge scripts. Dengang skrev de at det snart ville komme ... det gør de stadig ... :(((
Løsning på dit problem:
Flyt til en anden hoster! - eks: [http://www.f2s.com] [http://www.whitehat.dk]
Ved faktisk ikke om du må bruge cgi-scripts, men du må bruge php så hvis og hvis ... kan jeg godt hjælpe dig ud af dit problem ... ;)
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 20:31 #29
Er ikke nødvendigt. Netsite kan bruges U/B af alle:-)
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:32 #30
\"Although we do not allow members to use their own CGI, we will soon be offering a growing library of scripts you can use\" - det har nok stået der de sidste 2 år!
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:33 #31
=>beach: det\'r sq ikke mange der tillader det ... anyway; så burde det virke!
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 20:35 #32
Jeg har da lige testet det uden problemer, har også modtaget mailen som jeg skal ...

elow is the result of your feedback form.  It was submitted by
(Beach@pc.dk) on Sunday, February 25, 2001 at 20:16:01
---------------------------------------------------------------------------

navn: rtrty

adresse: ty

postnr: tyt

Navn: ytye

tlf: ty

---------------------------------------------------------------------------

//Beach
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:35 #33
=>beach: Du bruger ikke FP eller sådan noget VEL!!!

            <font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\"></font>
            <div align=\"center\">
              <center>
              </center>
            </div>
Totalt overflødigt ... hvad med at bruge CSS i stedet???
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2001 - 20:36 #34
Godtså ... opret et nyt spm. og stik beach de 30p ...
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 20:38 #35
Det er et gammelt site jeg har taget det fra og ja..... Den gang var jeg tabe bag en vogn sammen med mr. micosoft:-(
Men det er væk nu:-) Kører selv KUN med Dreamweaver!
//Beach
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 20:40 #36
Away for about 10 min. Skal lige nå kiosken og mine colaer inden de lukker:-)
//Beach
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:44 #37
jeg opretter liget et nyt spørgsmål som hedder Tak for hjælpen og det ligger i design generalt
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 20:52 #38
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 21:06 #39
Til beach--> den melder fejl i linie 14 tegn 1
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 21:12 #40
Checker lige, Har være væk nogle minutter:-)))
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 21:21 #41
hej jeg har et lille problem
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 21:21 #42
Nu får du lige hele opskriften fra Netsite. De levere det hele gratis og er også klar til at hjælpe dig hvis du vil mere end det de skriver.
Check http//www.netsite.dk
//Beach

Med formmail kan du lave en formular på din hjemmeside. Indholdet af denne bliver sendt til din email adresse ved hjælp af vores Formmail Perl script.
Form tag\'en skal være således:
<form action=\"http://formmail.netsite.dk/formmail.pl\" method=\"post\">

Derefter indstiller du via nogle HTML tags.

\"action\" kommandoen i formen skal pege mod CGI-scriptet, og \"Method\" skal enten være POST eller GET med store bogstaver. Version 1.5 af FormMail tilbyder mange nye metoder til at programmere din Form for at skrædersy den resulterende HTML side, og den måde scriptet opfører sig. Herunder er der en liste over Form felter du kan benytte og hvordan du kan bruge dem.

Nødvendige Form Felter:

Der er kun et Form Felt du behøver have i din Form, for at den skal
virke korrekt. Dette er modtager feltet.

Felt: recipient (modtager)

Beskrivelse: Dette Form Felt tillader dig at bestemme hvilke E-mail der skal modtage form resultatet. Normalt vil man opsætte denne mulighed som et gemt Form felt med din E-mail adresse i.
Eksempel:
<input type=\"hidden\" name=\"recipient\" value=\"navn@udbyder.dk\">
Felt: email

Bemærk: Dette felt skal være til stede før formen virker, ellers vil du ikke modtage nogen mail.
Beskrivelse: Dette form felt tillader en bruger at indtaste sin egen E-mail adresse. Hvis du vil have muligheden for at sende E-mails til den person der brugte Formen, anbefaler jeg stærkt at du inkluderer dette Form felt, så det bliver muligt for brugeren at udfylde den. Dette vil blive sat ind i \"fra\" feltet i den E-mail du modtager. Hvis du vil være sikker på at modtage en gyldig E-mail adresse så set dette Felts navn ind i \'required\' feltet.

Eksempel:
<input type=\"text\" name=\"email\">

Tillægs Form Felter (ikke nødvendige):

Felt: subject (Emne)

Beskrivelse: Dette felt vil gøre det muligt for dig at skrive hvilket Emne E-mail\'en du modtager skal have. Hvis du ikke har denne muliged med, vil scriptet automatisk sætte emnet \"WWW Form submission\" ind i emne feltet

Eksempel:
Hvis du ønsker selv at bestemme hvad emnet skal være:
<input type=hidden name=\"subject\" value=\"Dit Emne\">

Hvis du vil tillade brugeren at bestemme emnet:
<input type=text name=\"subject\">

Felt: realname (Navn)

Beskrivelse: Dette felt vil gøre det muligt for brugeren at skrive deres rigtige navn. Dette felt vil være nyttigt for identifikations formål og vil også komme i \"Fra\" linien i den E-mail du modtager.
Eksempel:
<input type=text name=\"realname\">

Felt: redirect (omdiriger)

Beskrivelse: Hvis du vil sende brugeren til en anden side (URL) end den normale side Scriptet vil føre brugeren til. Du kan bruge et skjult felt for at sende dem til en side du selv har lavet. f.eks. din forside, eller en side hvor du har skrevet at deres besked er modtaget, eller lignende.
Eksempel:
For selv at vælge hvilken side de skal blive ført til efter at have sendt
formen:
<input type=hidden name=\"redirect\" value=\"http://din_side.dk/fil.html\">

Hvis du af en eller anden grund selv vil give brugeren lov til at bestemme, hvor han skal blive ført hen efter han har sendt formen:
<input type=text name=\"redirect\">

Felt: required (nødvendigt)

Beskrivelse: Du kan forlange visse felter skal udfyldes før brugeren kan sende Formen. Bare set alle de Felters navne, som du vil have skal være nødvendige for at Formen kan blive sendt, ind i dette felt. Hvis de nødvendige felter ikke er udfyldt vil brugeren få oplyst om hvad det er der mangler at blive udfyldt, og et link tilbage til formen vil være nedenunder.

For at bruge en side du selv har lavet se under feltet:
\'missing_fields_redirect\'

eksempel:
Hvis du f.eks. vil forlange at de ufylder feltet med deres rigtige navn,
og deres email adresse, så du kan opnå kontakt med vedkommende efter
du har modtaget E-mailen formen sender efter brugeren har udfyldt formularen
Skal du bruge en kode som denne her:
<input type=hidden name=\"required\" value=\"realname,email\">

Felt: env_report (bruger information)

Beskrivelse: Tillader dig at have \"bruger information\" sendt med i den E-mail du
modtager. Brugbart hvis du vil vide f.eks. hvilken browser brugerne benytter, hvilket domæne de komemr fra, eller andre ting, f.eks. deres IP-nummer. Nedenunder er en liste over variabler som kan være nyttige:
REMOTE_HOST - Sender \"hostnamet\" brugeren benytter.
REMOTE_ADDR - Sender brugerens IP nummer
HTTP_USER_AGENT - Den browser brugeren benyttede da han udfyldte formularen.

Der er flere variabler, men dette er nogen få af de mest brugbare,
for at se flere eksempler på variabler, kan du kigge på:
http://www.cgi-resources.com/Documentation/Environment_Variables/

Beskrivelse:
Hvis du vil vide brugerens \"Hostname\" og hvilken browser brugeren har:

<input type=hidden name=\"env_report\" value=\"REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT\">

Felt: sort (sorter)

Beskrivelse: I dette felt kan du vælge i hvilken rækkefølge du vil have de informationer som FormMail sender til din E-mail adresse. Du kan vælge at sortere informationerne alfabetisk eller selv vælge en rækkefølge de skal stå i. Ved at udelade dette felt, vil rækkefølgen, være som scriptet modtager dem, typisk som de står i Formen. Med mindre du har lyst til at rode nærmere med dette her, vil det typisk være nemmest bare at undlade feltet.
Beskrivelse:
For at sortere alfabetisk:
<input type=hidden name=\"sort\" value=\"alphabetic\">

For at sortere i en bestemt rækkefølge:
<input type=hidden name=\"sort\" value=\"order:name1,name2,
name3,osv...\">

Felt: print_config (gentagne informationer)

Beskrivelse: Dette felt tillader dig at bestemme hvilke af variablerne du vil have skrevet i selve E-mailen, normalt bliver ingen af disse skrevet i E-Mailen, da de vigtige felter, som \"E-mail\", \"Emne\" osv. bliver inkluderet i selve toppen af E-Mailen. Men hvis du af en eller anden grund, gerne vil have gentaget disse informationer i selve teksten af E-Mailen, kan du bruge denne kommando.
De ting du gerne vil have specificeret skal skrives i \"Value\" variablen i input kommandoen, skilt af kommaer.
Eksempel:
Hvis du vil have E-mail og Emne felterne skrevet i selve teksten af E-mailen:

<input type=hidden name=\"print_config\" value=\"email,subject\">

Felt: print_blank_fields (Skriv blanke felter)

Beskrivelse: dette felt gør det muligt at du kan få sendt alle felters informationer fra formen til dig, uanset om de er udfyldt eller ej. Dette er normalt slået fra, så blanke felter ikke bliver skrevet i emailen, da det bare vil fylde ekstra, men hvis du gerne vil have at det specielt skal være skrevet i E-mailen at felterne ikke blev udfyldte kan du bruge det.
Eksempel:
Hvis du vil have modtaget alle de blanke felter:
<input type=hidden name=\"print_blank_fields\" value=\"1\">

Felt: title (Titel)

Beskrivelse: Dette felt kan du bruge til at bestemme titlen på den side modtageren kommer til efter han har udfyldt formen, hvis du ikke skrev en omdirigerings (redirect) adresse, som modtageren ville blive taget til i stedet for denne side.

Eksempel:
Hvis du vil have titlen \'Feedback\':
<input type=hidden name=\"title\" value=\"Feedback\">

Felt: return_link_url (Link)

Beskrivelse: Du kan bruge dette felt hvis du vil have et link, på siden efter formen er udfyldt, som enten fører brugeren tilbage til din forside, eller videren til en side du selv bestemmer,
Eksempel:
<input type=hidden name=\"return_link_url\" value=\"http://din_side.dk/forside.html\">

Felt: return_link_title (Titel på link)
Beskrivelse: Dette bliver hvad linket bliver kaldt på den efterfølgende side. Dette felt og feltet return_link_url (Link), vil blive vist på siden som:
<ul>
<li><a href=\"return_link_url\">return_link_title</a>
</ul>
Eksempel:
<input type=hidden name=\"return_link_title\" value=\"Tilbage til Forsiden\">

Som vil medføre at linket vil se ud som følgende på siden efter formen er sendt:

<ul>
<li><a href=\"http://din_side.dk/forside.html\">Tilbage til Forsiden</a>
</ul>

Felt: missing_fields_redirect (omdiriger hvis der er fejl)
Beskrivelse: Dette felt tillader dig at bestemme en side brugeren vil blive ført til hvis alle de felter du har bestemt skal udfyldes ikke er udfyldt. Dette er så du selv kan lave en side hvorpå der står at siden ikke er udfyldt i stedet for at brugeren får scriptets normale (engelske) side.
Eksempel:

<input type=hidden name=\"missing_fields_redirect\" value=\"http://din_side.dk/fejl.html\">

dette ville føre brugeren til siden \"fejl.html\" på dit domæne.

Felt: background (baggrund)

Beskrivelse: Dette felt medfører at du kan bestemme hvilket baggrunds billede der skal være på den side brugeren bliver ført til efter han har udfyldt formen, med mindre at du har valgt at \"omdirigere\" brugeren.
Eksempel:
<input type=hidden name=\"background\" value=\"http://din_side.dk/image.gif\">

dette ville sætte billedet \"image.gif\" på dit domæne ind som baggrundsbillede.

Felt: bgcolor (baggrunds farve)

Beskrivelse: I dette felt kan du bestemme baggrundsfarven på den side brugeren bliver ført til, hvis du ikke har slået \"omdiriger (redirect)\" feltet til. Dette virker lidt ligesom baggrundsbillede feltet.
Eksempel:
For en hvid baggrunds farve:
<input type=hidden name=\"bgcolor\" value=\"#FFFFFF\">

Felt: text_color (tekstens farve)

Beskrivelse: Dette felt virker som baggrunds farve feltet, bare med teksten.
Eksempel:
For at bruge en sort tekst farve:
<input type=hidden name=\"text_color\" value=\"#000000\">

Felt: link_color (Linkenes farver)

Beskrivelse: Skifter linkenes farve på siden efter formen. Virker ligesom i text_color feltet. Behøver ikke definerses hvis \"omdirigering\" er slået til.
Eksempel:
For en blå link farve til links:
<input type=hidden name=\"link_color\" value=\"#0000FF\">

Felt: vlink_color (Linkenes farver)

Beskrivelse: Skifter de besøgte links farve på siden efter formen. Virker ligesom i link_color feltet. Behøver ikke definerses hvis \"omdirigering\" er slået til.
Eksempel:
For en rød link farve til de besøgte links:
<input type=hidden name=\"vlink_color\" value=\"#FF0000\">

Felt: alink_color (Linkenes farver)

Beskrivelse: Skifter de aktive links farve på siden efter formen. Virker ligesom i vlink_color feltet. Behøver ikke definerses hvis \"omdirigering\" er slået til.
Eksempel:
For en rød links farve til de aktive links:
<input type=hidden name=\"alink_color\" value=\"#FF0000\">

Alle andre Form felte der er i scriptet vil blive sendt tilbage til dig og vist på siden efter formen er indsendt (med mindre du omdirigerer brugeren). Der er ikke nogen grænse for hvor mange felter du kan bruge i denne form, andet end de grænser brugerens browser, og din egen server sætter. Du kan f.eks godt sætte et felt ind der hedder \"telefon nr.\" det vil se ud som følgende:
Felt: telefonnummer

Beskrivelse: Her vil brugeren så kunne skrive sit telefon nummer.

Eksempel:
<input type=text name=\"telefonnummer\">
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 21:22 #43
Ups..... Den var godt nok lang*GG*
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 21:24 #44
mit problem ligger i at jeg ikke kan få en lille ting til at virke.
Tjek lige min hjemmeside http://www.crosswinds.net/~ma2000rc/
Gå derefter ind på bestil og jeg kan ikke få det med 1.side 5.side til at virke er det noget du kan hjælpe mig med
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 21:29 #45
Du skal bare give dine radiobottens en værdi. eks. 1 for 1 / 2 for 5 / 3 for mere.....
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 21:31 #46
Skal den gå ind på en andens hjemmeside eller er det også noget du kan hjælpe mig med???
Hvad syntes du om min hjemmeside
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 21:42 #47
Pæn uden at være mere end det er:-)
Der er mange ting jeg ville rette i designet under overfladen men jeg tror du skal få det hele til at køre som du vil før vi begynder at brokke os over alt hvad vi kan finde. Har man først været i branchen i nogle år så er det som at gå på mac og forvente en kvalitet som på et 99* hotel med røvslikkeri óg hele pivtøjet. Få det hele op og køre med dine forms mm. og mail mig så når det funker. Så skal jeg nok hjælpe dig med at rette det hele til så det ligner noget fra top til bund:-)
//Beach
beach@pc.dk
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 21:45 #48
når man er inde på min hjemmeside og man kommer ind på bestil og man trykker på send skal man da ind på en andens hjemmeside?
Avatar billede cain Nybegynder
25. februar 2001 - 21:46 #49
kan du hjælpe mig med et anden spørgsmål det ligger på http://www.eksperten.dk/spm/52628
Avatar billede Beach Mester
25. februar 2001 - 21:52 #50
Både ja og nej. Du eller ret og sagt den der er inde på din side udføre at cgt script på en anden side hos netsite.dk. som der generere en mail der bliver sendt til den mailadresse der er defineret i scriptet.
Så ja...... Der er andre inde i billedet, men gør det noget? Hvis det gør så er den eneste mulighed at banke en server op selv og køre alt på din egen maskine. Så har du en sikkerhed for at der ikke er nogle der logger hvad der er gang i:-)
//Beach
Avatar billede cain Nybegynder
26. februar 2001 - 20:27 #51
beklager det kan jeg ikke da jeg går på efterskole