Avatar billede pengehanne Nybegynder
03. august 2004 - 15:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Variabel højde i detaljesektion i rapport

Jeg kunne godt tænke mig at evt. ved hjælp af VBA at definere højden variabelt i en detaljesektion idet jeg har linjer der ind imellem er tomme, da det ikke ser så pænt ud, eksempel

linie 1: altid med data
linie 2: i de fleste tilfælde med data, tom linie hvis ingen data
linie 3: sjældent med data, derfor næsten altid tom

Jeg har prøvet at bruge funktionen Height i en VBA sætning men det går ikke rigtigt godt
Avatar billede hekla Nybegynder
03. august 2004 - 16:02 #1
Hvis du lader felterne i rapporten røre hinanden bund-top indstiller access selv højden
03. august 2004 - 16:03 #2
Detaljesektionen har en egenskab, som hedder "kan strækkes" og en som hedder "Kan skubbes sammen". Hvis begge disse sættes til "Ja", vil sektionen udvides/indskrænkes efter behov.

Dernæst skal du angive at dine tekstbokse og kan strækkes og skubbes sammen, hvorved en tom tekstboks ikke vil fylde noget
Avatar billede pengehanne Nybegynder
03. august 2004 - 23:22 #3
Tak for Jeres forslag, jeg har arbejdet videre med begge og gået hvert enkelt tekstboks, detaljesektion og underrapport igennem og sørget for at der står "kan strækkes" og "Kan skubbes sammen" men resultatet er stadig nogle tomme linier som jeg gerne vil af med.
Jeg har også prøvet at lave en makro:
Betingelse: IsNull([t1])
Sat Handling til: "Angiv værdi"
og element til: [Reports]![U1].[Section](0).[Height]=0
Avatar billede hekla Nybegynder
04. august 2004 - 00:06 #4
Du kan prøve at sætte det hele sammen til ét felt med følgende kontrolelementkilde:

iif(isnull([t3]); iif(isnull([t2]);[t1];[t1] & chr(13] & [t2]); [t1] & chr(13] & [t2] & chr(13) & [t3])

hvor [t1] = linie 1
hvor [t2] = linie 2
hvor [t3] = linie 3

og stadig have "Kan strækkes" og "Kan skubbes sammen" sat til ja
Avatar billede pengehanne Nybegynder
04. august 2004 - 20:39 #5
Hej Hekla!

Tak for din indsats, desværre virker chr(13) ikke, jeg har også prøvet med chr(10) som skal bruges iflg. "Hjælp", men ingen af dem giver ny linie, kun mellemrun eller nærmere små firkanter. Gad vist, hvorfor "Kan strækkes" og "Kan skubbes sammen" ikke virker hos mig, hvis det virker hos Jer, jeg bliver nok nødt til at lægge de tre linier ud i egen tabel så de kan stå under hinanden der og hentes ind via en forespørgsel.
Jeg vil gerne give point for Jeres indsats, men venter med fordelingen, hvis der skulle dukke det rigtige svar op, jeg tænker mest på en hændelsesprocedure i Visual Basic, den prøver jeg måske også lidt mere med.
Avatar billede hekla Nybegynder
04. august 2004 - 21:02 #6
Du kan evt sende databasen, eller en del af den, til mig. Så kan jeg se, om jeg kan få det til at virke.
Avatar billede hekla Nybegynder
04. august 2004 - 21:02 #7
Klaus Snabela roelsgaard.dk
Avatar billede hekla Nybegynder
04. august 2004 - 23:49 #8
Jeg har rettet afstandene mellem felterne så den bliver 0,000 cm, så virker det. Det SKAL gøres på tusindedele cm. Ellers virker det ikke.
Avatar billede pengehanne Nybegynder
05. august 2004 - 15:04 #9
Tusind tak for hjælpen