Avatar billede 3dsign Nybegynder
02. august 2004 - 20:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PHP og formmail? Hvad går der galt

Hvad går der galt i denne kode. Jeg har ikke kunne få den til at virke? En stærk hjerne der gider hjælper... Top point!
Avatar billede webcreator Nybegynder
02. august 2004 - 20:24 #1
Koden ?
Avatar billede 3dsign Nybegynder
02. august 2004 - 20:25 #2
Ups glemte koden!

<TABLE BORDER="0" WIDTH="100%">
  <TR valign="top">

    <TD valign="top">
<DIV class="headline" align="center">Kontakt medlemmer af bestyrelsen</DIV>
<BR><BR>
<script language='javascript'>
function validateForm(){
var error = false
var check = false
var replaceRegExp = /_/gi
var errorAlert="Følgende felter skal udfyldes for at sende beskeden: \n"
var Temp    = document.formSubmit.EmailFrom.value
var AtSym    = document.formSubmit.EmailFrom.value.indexOf('@')
var Period  = document.formSubmit.EmailFrom.value.lastIndexOf('.')
var Space    = document.formSubmit.EmailFrom.value.indexOf(' ')
var Length  = document.formSubmit.EmailFrom.value.length - 1
if((AtSym < 1) || (Period <= AtSym+1) || (Period == Length ) || (Space  != -1))
{
errorAlert+='\n - E-mail (ugyldig)'
error=true
}

if(document.formSubmit.navn.value == ""){
errorAlert+='\n - Navn'
error = true
}
if(document.formSubmit.emne.value == ""){
errorAlert+='\n - Emne'
error = true
}
if(document.formSubmit.body.value == ""){
errorAlert+='\n - Tekst'
error = true
}
if(error){
errorAlert = errorAlert.replace(replaceRegExp, ' ')
alert(errorAlert)
errorAlert=''
error=false
return false
}
</script>

  <?php

  if ( isset( $_POST["navn"] ) )
  {
    switch ( $_POST['til'] )
  {
case 1:
    $til = "henrik@fckfc-amager.dk";
      break;
case 2:
      $til = "jes@fckfc-amager.dk";
      break;
case 3:
    $til = "thomas@fckfc-amager.dk";
      break;
case 4:
      $til = "trine@fckfc-amager.dk";
      break;
case 5:
      $til = "stefan@fckfc-amager.dk";
      break;
case 6:
      $til = "brian@fckfc-amager.dk";
      break;
case 7:
      $til = "allan@fckfc-amager.dk";
      break;
case 8:
      $til = "webteam@fckfc-amager.dk";
      break;
    default:
      $til = "info@fckfc-amager.dk";
  }

    mail( $til, $_POST['navn'], $_POST['EmailFrom'], $_POST['telefon'], $_POST['member'], $_POST['emne'], $_POST['body'], "From: afsender@domain.dk\r\nReply-To: webmaster@example.dk" );
    echo "<p>Email sendt</p>";
  }

?>
<form  onSubmit="return validateForm()" name="formSubmit" method="post" >
<TABLE BORDER="0" BGCOLOR="#ffffff" CELLSPACING="4">

<TR><TD>Til:</TD>

<TD><select name="til" class="customform1">
  <option value="1">Henrik Themsen</option>
  <option value="2">Jes Fager Gjedsted </option>
  <option value="3">Thomas Sørensen </option>
  <option value="4">Trine Sørensen</option>
  <option value="5">Stefan Christensen</option>

  <option value="6">Brian Heidemann</option>

  <option value="7">Allan Flindt Larsen</option>

  <option value="8">Web-team</option>

</select>

</select></TD></TR>
<TR><TD>*Navn:</TD><TD> <input type="text" size="50" maxlength="100" name="navn" class="customform1"></TD></TR>

<TR><TD>*Email:</TD><TD> <input type="text" size="50" maxlength="100" name="EmailFrom" class="customform1"></TD></TR>

<TR><TD>Telefon:</TD><TD> <input type="text" size="10" maxlength="12" name="telefon" class="customform1"></TD></TR>

<TR><TD>Evt. medl. nummer:</TD><TD> <input type="text" size="10" maxlength="12" name="member" class="customform1"></TD></TR>

<TR><TD>*Emne:</TD><TD> <input type="text" size="50" maxlength="250" name="emne" class="customform1"></TD></TR>

<TR valign="top"><TD valign="top">*Tekst:</TD><TD><textarea name="body" rows="10" cols="55" class="customform1"></textarea></TD></TR>

<TR><TD></TD><TD>&nbsp;<input type="submit" value="Send" class="customform1">&nbsp;<input type="reset" value="nulstil" class="customform1">&nbsp;</TD></TR>
</TABLE>

</form>

    </TD>

  </TR>
<TR>
<TD>*skal udfyldes</TD></TR>
</TABLE>
Avatar billede acid-head Nybegynder
02. august 2004 - 20:28 #3
Får du slet ikke nogle fejlmeddelelser..?
Avatar billede 3dsign Nybegynder
02. august 2004 - 20:31 #4
Warning: mail() expects at most 5 parameters, 8 given in /hsphere/local/home/fckfca/fckfca.dk/kontakt/main.php on line 97
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
02. august 2004 - 20:54 #5
mail("TIL","EMNET","BESKEDEN","AFSENDER INFORMATIONER");
Avatar billede 3dsign Nybegynder
02. august 2004 - 21:09 #6
@friends...

Hvad mener du?

mail( $til, $_POST['navn'], $_POST['EmailFrom'], $_POST['telefon'], $_POST['member'], $_POST['emne'], $_POST['body'], "From: afsender@domain.dk\r\nReply-To: webmaster@example.dk" );
    echo "<p>Email sendt</p>";
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2004 - 22:58 #7
3dsign -> Du har for mange kommaer i din mail()
Avatar billede 3dsign Nybegynder
02. august 2004 - 23:00 #8
Har rette det... Ingen svar så lukker jeg. Hvis der er protester må jeg give jer point!
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. august 2004 - 22:44 #9
3design > Det var dog en plat måde at lukke et spørgsmål på. Man beder da bare pænt om et svar fra ham der har givet det korrekte svar.