Avatar billede dandyman Nybegynder
02. august 2004 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern fokus

Hej exp

Hvordan fjerner jeg fokus fra mit program og sætter fokus på programmet der var fokus på før

Hilsen Daniel
Avatar billede nico26 Nybegynder
02. august 2004 - 15:09 #1
prøv det her - jeg har ikke testet det..

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  SetWindowPos(Handle, HWND_BOTTOM, 0, 0, 0, 0, SWP_NOSIZE or SWP_NOMOVE);
end;
Avatar billede dkn Nybegynder
02. august 2004 - 16:21 #2
ja inden du tager fokus, hvis du ved hvnår det er kan du bruge

handle := getforegroundwindow;

og så bare setforegroundwindow(handle) når den skal være aktiv igen
Avatar billede dandyman Nybegynder
03. august 2004 - 08:44 #3
Det virker ikke, jeg ved hvornår det er den tager fokus det er når man trykker på en knap
Avatar billede nop Nybegynder
03. august 2004 - 15:50 #4
Den (som er applicationen) tager focus når formen creates, så du skal altså helt ud før application.run;
--nop
Avatar billede dandyman Nybegynder
30. august 2005 - 15:23 #5
svar