Avatar billede henrix Nybegynder
02. august 2004 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Placering af loginscript

Hvor placerer jeg mit loginscript på en 2003 server.
Avatar billede toey Nybegynder
02. august 2004 - 11:22 #1
I SYSVOL mappen...

Kan findes hvis du går ind under netværkssteder/"netværksnavn"/"Servernavn"
Avatar billede snowball Novice
02. august 2004 - 11:28 #2
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=324803&product=winsvr2003

"The default location for local logon scripts is the Systemroot\System32\Repl\Imports\Scripts folder"
Avatar billede snowball Novice
02. august 2004 - 11:31 #3
Eller i %SystemRoot%\sysvol\sysvol\<domain DNS name>\scripts som toey også skriver. Det første jeg skrev var vist til NT/2k ;)

Læs evt. http://www.rlmueller.net/LogonScriptFAQ.htm - punkt 5
Avatar billede toey Nybegynder
02. august 2004 - 11:34 #4
Har selv 2k3 server... Har placeret logon scriptet i min sysvol...
Det kører upåklageligt. :D
Avatar billede snowball Novice
02. august 2004 - 11:36 #5
Helt sikkert :)

Har ikke arbejdet så meget med AD, så kom lige til at tænke mig lidt om efter jeg havde skrevet det første indlæg ;)
Avatar billede henrix Nybegynder
02. august 2004 - 11:56 #6
Det var vist snowball der kom først - tak for hjælpen!
Avatar billede snowball Novice
02. august 2004 - 12:01 #7
Jeg vil tillade mig at dele med toey (hvis du vil?) eftersom han jo nævnte SYSVOL mappen før mig, men dog ikke skrev hele stien til den.

toey: Hvis du vil have del i pointene, så sig lige til :)
Avatar billede toey Nybegynder
02. august 2004 - 13:34 #8
Kom snowball først? Der er vist et eller andet galt med min browser...

Hehe... Nej behold du dem bare.. :D Ellers mange tak.