Avatar billede bendover Nybegynder
02. august 2004 - 00:54 Der er 7 kommentarer

Secure File System (Peter Gutmann)

Hej drenge
Jeg har fået til opgave at fixe min svogers pc.
Den ville ikke starte op, så jeg flyttede HD'en over i min egen pc, for at redde hans data, inden jeg lavede en ny install af Windows.
Da jeg havde sat HD'en i fandt win-xp bare ingenting.
Den opførte sig som om at HD'en var ny og ikke partitioneret.
SÅ fandt jeg et program på nettet, Getdataback, hvilket så scannede HD'en.
Det jeg så faldt over var dette navn på disken.
1st partition (Secure File System (Peter Gutmann))
Det lyder for mig som om den er krypteret, men jeg har aldrig hørt om dette..
Er der nogen som kender denne type? Og eventuelt kan forklare hvordan jeg får disken "åben" igen..
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 01:00 #1
Lyder som noget af det her:

http://www.ecn.org/crypto/soft/fs.phtml
Avatar billede halifax Nybegynder
02. august 2004 - 01:06 #2
Fundet dette:
"Secure File System version 1.10 - by Peter Gutmann

SFS is designed to encrypt a logical partition on your hard disk drive.
Using SFS is free for personal use."

og kan dl fra el_bartos link.
Avatar billede bendover Nybegynder
02. august 2004 - 01:09 #3
Har læst dette, men det ligner en gammel dos-version. Skal have fundet en XP udgave
Avatar billede halifax Nybegynder
02. august 2004 - 01:10 #4
"Secure FileSystem (SFS) for DOS/Windows"  -  læs her
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/sfs/index.html
Avatar billede bendover Nybegynder
02. august 2004 - 01:11 #5
quote: Works with most drive types, from 360K floppy disks up to 9 GB SCSI drives.
Jeg sidder med en 160gb disk, det må være et andet prog
Avatar billede bendover Nybegynder
02. august 2004 - 01:15 #6
http://www.linuxforum.com/forums/index.php?showtopic=4483
En med samme prob, men desværre ingen løsning :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. august 2004 - 14:29 #7
Prøv lige at sætte den som eneste harddisk i din pc. Start på en windows 98 bootdiskette og kør kommandoen:
fdisk /mbr

Prøv så igen at se om du kan hente data ud af den med Gedataback.