Avatar billede ullesan Nybegynder
01. august 2004 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

extrude tekst

hey

jeg har styr på at extrude flader og bagefter subtracte andre dele fra, men jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg kan skrive noget tekst og bagefter lave tricket med at extrude teksten fra fladen

jeg har prøvet men det lykkes ikke rigtig, så jeg tænkte på om teksten skal konverteres til et eller andet inden det kan lade sig gøre?

tak
Avatar billede osborne Nybegynder
03. august 2004 - 19:00 #1
Du skal blot bruge en extrude modifer og skrue lidt op på amount, og der behøves ikke at gøres noget ved text-objektet.
Avatar billede ullesan Nybegynder
03. august 2004 - 19:04 #2
kan du uddybe hvordan man laver/bruger en extrude modifier? jeg har kigget i hjælpen om det, men kunne ikke finde noget
Avatar billede osborne Nybegynder
03. august 2004 - 19:26 #3
Hvis du har lavet din tekst (som et Text objekt) så skal du blot gå over under modify (dvs. "Regnbue" ikonet) og i modifier list vælge Extrude. Når du har valg den er der en række parametre du kan stille på .. og du skruer bare lidt op på amount.

Håber det hjælper
Avatar billede ullesan Nybegynder
03. august 2004 - 20:12 #4
du må undskylde mig, men jeg kan ikke følge dine guide lines...
jeg kan ikke finde nogle modifier list, hvorfra extrude som du nævner.

du forveksler vel ikke at jeg bruger autocad (2000) istedet for 3d max?
Avatar billede osborne Nybegynder
03. august 2004 - 23:20 #5
ups .. jo, det er min fejl, undskyld. Jeg troede af en eller anden grund at dette var et indlæg i 3ds Max kategorien (og jeg har desværre ikke den store erfaring med Autocad 2000).
Avatar billede ullesan Nybegynder
16. august 2004 - 16:16 #6
nå, men så lukker jeg igen - fandt dog aldrig en løsning på det :(