Avatar billede jhlm Nybegynder
25. februar 2001 - 14:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift i en textbox - Hvorfor virker chr(10) ikke?

Når jeg i en tekststreng indsætter chr(10)og overfører denne tekststreng til en tekstbox så indsættes der - istedet for linjeskift - en firkant (ukendt tegn). Det interessante er, at ved brug af msgbox på den samme tekststreng, indsættes der linjeskift. chr(10) virker altså i det tilfælde.
Avatar billede blazer Nybegynder
25. februar 2001 - 14:50 #1
BRUG CHR(10) & CHR(13)
Avatar billede jhlm Nybegynder
25. februar 2001 - 15:00 #2
Hverken chr(10) eller chr(13) virker! Ikke i en tekstboks i hvertfald.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
25. februar 2001 - 17:48 #3
Prøv at sætte textbox.Multiline til TRUE, så vil chr(10) begynde at virke.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede johs_j Novice
25. februar 2001 - 20:08 #4
Det er rigtig at man skal sætte multiline=true men også bruge Chr$(13) & chr$(10). I stedet kabn man også vbCrLf

mvh
Johs.
Avatar billede jhlm Nybegynder
26. februar 2001 - 11:08 #5
Det virker hvis jeg bruger vbCrLf. Chr(10) og chr(13) (eller chr$()) virker ikke selvom multiline er sat til true

Tak skal i have

Jhlm
Avatar billede heko Nybegynder
26. februar 2001 - 13:47 #6
Der findes en udemærket VB-konstant til linieskift: vbNewLine

Heko
Avatar billede blazer Nybegynder
26. februar 2001 - 21:53 #7
SNYD!
Avatar billede halnet Nybegynder
26. februar 2001 - 22:56 #8
-> blazer
Slap dog lidt af... underbyg din teori!!
Nu er det sådan at jeg kender jhlm privat og ved at han ikke snyder... så drop det fis og lad de nye komme til.

Hvis du i øvrigt læser hans svar kan du se at han HAR prøvet med chr(10)...

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
26. februar 2001 - 22:57 #9
hans svar = hans spørgsmål ;o)

- Anders