Avatar billede kapsen Nybegynder
01. august 2004 - 12:42 Der er 6 kommentarer

TV-Out Kabel Problem

Hey.
har et problem med at få mit tvout vist ordentligt på mit tv.
Mit grafikkort jeg bruger til tvout er et 9800XT, og har tidligere kunne køre tvout uden problemer. Problemet skyldes mit nye tvout kabel. Har købt et 20 m langt Tvout kabel hos shg: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800174
Problemet er at billedet er helt udtværet og i meget ringe kvalitet. troede først det var kablet der var defekt, men da jeg fik det ombyttet, var der samme problem. så det må have noget at gøre med at det er så langt, at den mister signal.
så vil høre om der er nogen mulighed for at købe et eller andet tilbehør der fikser det problem ?
har kigget på denne lille fætter: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=780044.
Retter den både signal og farverne, eller er det kun farven der bliver bedre ?

Mvh Kapsen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. august 2004 - 12:48 #1
Det eneste den adapter gør, er at lave signalet om fra Svideo (svhs) til composite video, så jeg tvivler på at det vil hjælpe på dit problem. Jeg kører selv 10 meter uden problemer, men det hjælper jo ikke dig meget.
Avatar billede kapsen Nybegynder
01. august 2004 - 12:50 #2
Er du sikker på det ikke gør andet. der står jo hvert fald den fikser farverne, men den forstærker vel ikke signalet :( ?
Kørte også engang selv med 10m kable helt uden probs, men efter jeg flyttede, har 10 m sku ikke været nok :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. august 2004 - 13:03 #3
Det med at den fikser farverne er netop til fjernsyn der ikke understøtter svhs, og derfor kun kan bruge composite signal. Derfor kaldes det et color-fix.
(sender man svhs til et fjernsyn der ikke forstår det signal bliver billedet sort/hvid)
Avatar billede kapsen Nybegynder
01. august 2004 - 13:18 #4
ok. så forstår ejg bedre. er ikke helt inde i det med vidieo/lyd-kabler osv.
men er det slet ikke muligt at købe et eller andet der kan forstærke mit signal ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. august 2004 - 14:29 #5
Jeg ved det ikke, må jeg indrømme, og det gør andre åbenbart heller ikke, siden der ikke er nogen der har svaret.
Avatar billede kapsen Nybegynder
17. august 2004 - 20:36 #6
nej åbentbart ikke :(
synes bare det er underligt at man producerer og sælger et kabel der praktisk set er ubrugeligt. :(