Avatar billede chult Nybegynder
31. juli 2004 - 23:13 Der er 6 kommentarer

E-mail via GPRS

Hej jeg har et problem, jeg har lige fået en T610 med telmore abbonement og jeg vil gerne kunne sende og modtage E-mails. Hvordan sætter jeg det op på telefonen? Hvad for en Mail skal jeg oprette for at kunne modtage dem på mobilen?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
31. juli 2004 - 23:51 #1
Hvis ikke andre vil, så kan jeg godt hjælpe dig lidt på vej omend jeg hverken har Telmore eller en T610. Jeg tror ikke der er stor forskel på hvad der skal til.

Du skal have dig en mail konto med pop3 adgang og telefonens mail adgang sætte op stort set som en manuel opsætning af en mail klient på en stationær PC.

Ved du hvordan du kalder op via GPRS? Kan du sætte en mail klient op på en stationær PC?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
31. juli 2004 - 23:56 #3
Avatar billede chult Nybegynder
01. august 2004 - 01:40 #4
Jeg har en GPRS opsætning... Problemet er at jeg ikke kan få min telefon til at logge på mail serveren... Hvad for en mail skal jeg vælge som er nem at sætte op på telefonen+
Avatar billede redhat9user Nybegynder
01. august 2004 - 23:22 #5
Hvadsomhelst, blot der er pop3 adgang, dvs webmail virker ikke.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
02. august 2004 - 00:34 #6
ooh, forresten, hvis du forsøger at sende mail skal du benytte opkaldsstedets mail server, i Telmore tilfældet givetvis TDC's server.

smtp.mail.dk

er et godt bud. Jeg bruger sonofon, så jeg er ikke helt sikker.

mail modtagelse afhænger af hvor du har din mail konto.