Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2004 - 17:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problem med at få html vist i html-dokument

jeg har lavet følgende kode til min hjemmeside.

meningen med koden er at siden henter en anden htmlside og viser den i den "sorte boks". Jeg har så lavet et link til dokumentet, men det andet html-dokument vil ikke vise sig på siden.

Hvad gør jeg galt? på forhånd tak for hjælpen:-)

<html>
<head></head>

<SCRIPT type="text/javascript">
function content(id){
document.getElementByld('content').innerHTML=
document.getElementByld(id).innerHTML;
}

</SCRIPT>
<STYLE type="text/css">
#menu     {position:absolute; top: 10px; left:10px;
    width:180px;}
#content{position:absolute; top: 10px; left:200px;
    overflow:auto; width:250px; height:180px;
    border: 1px solid black; padding: 5px;}
BODY    {color:black; background-color: white;
    font-family: verdana; font-size: 10 pt;}
.headline{font-size: 14pt; font-weight:bold;}
</STYLE>
<body>

<div id=menu><i> Tekst</i><p><b>tekst</b><br>
1. <a href="#" onclick="content('emne1')">tekst</a><br>

</div>

<div id=content style="visibility:visible">
<div style="position:absolute; z-index:0;"></div>
<div style="position:absolute; z-index:1; top:90px; left:110px;" class="headline">
<i>test</i></div>
</div>

<div id="emne1" style="visibility:hidden">
<a href="emne1.html">tekst</a>
</div>

</body>

</html>
Avatar billede knudgert Nybegynder
31. juli 2004 - 20:01 #1
Kan du ikke.

Brug en iframe i stedet for til at sætte filen ind i.
Avatar billede roenving Novice
01. august 2004 - 02:12 #2
Man kan faktisk gøre det, men så skal man bruge et activeX-objekt !-)
Avatar billede aloneiz Nybegynder
01. august 2004 - 11:24 #3
Jeg ville foretrække at lave en iframe og lave nogle sorte border-style..
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2004 - 11:35 #4
jeg vil ikke bruge iframe, da det giver nogle problemmer i forhold til andre browsere end IE.

Hvordan gør jeg det med et activeX-objekt????
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. august 2004 - 22:07 #5
Øhh - iframe virker da i alle de browsere, der findes i dag.
Du skal helt tilbage til Netscape 4 og IE 3 for at de ikke virker.
Active-x virker derimod kun med IE, ved ikke, hvordan du gør.
Avatar billede roenving Novice
02. august 2004 - 01:07 #6
Mozilla understøtter ganske udmærket activeX-objekter, dog ikke med samme syntaks som IE ...

-- og det er da en ganske usædvanlig sejlivet usandhed, M$ har fået lanceret omkring iframes ?-)

Da man fastlagde indholdet af HTML4 i 96/97 endte det nogenlunde 50/50 omkring de mærkværdigheder den største browser-producent havde fundet på overfor den største styresystems-producent, så en hel del ting findes ikke i html, som man faktisk kan bruge, hvis man kun vil understøtte Internet Explorer ...

-- og selvom Netscape var en del år om at komme med en major update til v4-tingen har den dog været på banen i en hel del år, og html 4.01-rekommendationen er dateret 1998 !-)
Avatar billede aloneiz Nybegynder
02. august 2004 - 17:56 #7
*Okay´, godt du vil ikke bruge Ifram selvom det ville være det bedste, men der er stadig en mulighed.

Du laver bare en ganske normal tabel og sætter nogle borders på. Og der efter laver du bare en PHP include, som er pærelet..
Og hvis du ikke kan finde ud af det kan jeg da skrive det..
Avatar billede knudgert Nybegynder
02. august 2004 - 19:44 #8
>aloneiz
Man bruger ikke php include til at inkludere en htmlside med, man bruger det til at inkludere noget indhold med.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 10:51 #9
iframen kan sagtens vises i andre browsere=korrekt. mit problem er bare at mnin dropdownmenu ikke viser sig korrekt, når jeg bruger iframe.

I nogle tilfælde vil den ikke komme frem, i andre tilfælde ligger dropdownmenuen sig bag iframen, hvilket er lidt skidt*G*

Har selv overvejet PHP-include modellen, men jeg synes det er lidt noget skidt at siden skal opdatteres for hvert link man trykker på, istedet for at kun indholdet bliver opdatteret(=altså linket)
Avatar billede aloneiz Nybegynder
03. august 2004 - 16:52 #10
Hmm det lyder mærkeligt..
Har du mulighed for at poste din kildekode når du har lavet iframe og dropdownmenu, for det kunne godt være noget med Class filerne hvis du bruger JAVA i din dropdownmenu..
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 18:27 #11
nogle der vil have point? jeg vil arbejde videre med det senere hen...
Avatar billede aloneiz Nybegynder
06. januar 2005 - 18:21 #12
Jo tak hehe