Avatar billede numse91 Nybegynder
31. juli 2004 - 10:54 Der er 3 kommentarer

help 2on2

Hey... Jeg mangler et godt script som virker til en 2on2 bot det eneste jeg har er:

on *:TEXT:!startcup:#Gonza: {
  if ($level($address($nick,3)) != 10) { notice $nick You dont have access to this command. }
  if ($level($address($nick,3)) == 10)  {
    set %startcup 1
    set %teams 1
  msg $chan » 2on2 cup just started. « Type !add <team> <team-mate> to join it. » }
  else msg $chan Your not a admin, and cant start a 2on2-cup.
}

on *:TEXT:!endcup:#Gonza: {
  if ($level($address($nick,3)) != 10) { notice $nick You dont have access to this command. }
  if ($level($address($nick,3)) == 10)  {
    if (%startcup == 1) {
    msg $chan » The cup is now ended. « }
    else msg $chan » Either there is no cup started, or you not a cupadmin. «
  }

men det dur ik ordenligt:( plzz help..
Avatar billede tatziki Nybegynder
01. august 2004 - 21:26 #1
Rigtig dårligt uoverskueligt script. Og du har en else hvor den siger at han ikke er admin og et andet hvor han ikke har adgang til kommandoen :S?
Og så hvad skal du bruge %startcup til? Du laver jo ikke et if-statement og forespørger om der allerede er en cup igang. Og du mangler et } til sidst for at slutte koden. Og brug istedet for at lave to if-statement brug if (($level($address($nick,3)) == 10) && (%startcup == 1)) . Og hov der så jeg lige du brugte %startcup til !endcup men brug lige de tjeg viste dig. Der er ikke fejl i det er sikker pga. du ikke bruger && og lær lige lidt mere af if-then-else.
Avatar billede numse91 Nybegynder
01. august 2004 - 21:31 #2
ka du ik lige skrive scriptet som det ska være så du sej
Avatar billede oxygenic Nybegynder
03. september 2004 - 16:29 #3
Hej tatziki, hvis du ser denne besked, vil du så ikke lige forklare, hvilken linie det er, der skal erstattes med den linie du skriver? eller evt. paste koden som den skal se ud?
Jeg har nemlig ikke særlig meget forstand på irc scripting :)

På forhånd tak for hjælpen.