Avatar billede jm0 Nybegynder
31. juli 2004 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

billedeupload - fejl

if(isset($_POST[MAX_FILE_SIZE])) {
$aFile = $_FILES['img'];
echo $aFile['type'].'<br>';
if($aFile[type] == 'image/jpeg' OR $aFile[type] == 'image/jpg' OR $aFile[type] == 'image/jpe' OR $aFile[type] == 'image/png') {

$konfiguration["upload_bibliotek"] = "/prof_pics";
/* Hvor flytter vi fra og til */
$fra = $_FILES["img"]["tmp_name"];
$til = $konfiguration["upload_bibliotek"] . "/" . $_FILES["upfil"]["name"];

/* Saa koerer vi */
if(function_exists("move_uploaded_file")) {
  move_uploaded_file($fra, $til);
} else {
  copy($fra, $til);
}

    echo"Ok!";
} else {
    echo"Forkert filtype, billeder må kun være Jpg og png billeder";
}

Når denne kører får jeg følgende fejl:
Warning: move_uploaded_file(/prof_pics/): failed to open stream: Permission denied in /var/www/*****/profilbillede.php on line 37

Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpGOiDOI' to '/prof_pics/' in /var/www/*****/profilbillede.php on line 37

/prof_pics har jeg chmoddet til 777. Hvordan gør jeg sådan så at billede kommer til at hedde det samme som $_SESSION[s_name] ? Og hvordan gør jeg så at hvis der allerede findes et billede med det navn så at få det gamle billede overskrevet?
Avatar billede googolplex Novice
31. juli 2004 - 09:04 #1
Navnet ændrer du her:

$til = $konfiguration["upload_bibliotek"] . "/" . $_FILES["upfil"]["name"]

$_FILES['upfil']['name'] kan du ændre til det navn du har lyst til. Hvis du vil sikre dig at en fil ikke bliver overskrevet, så smid et timestamp (time()) bagefter, så er du sikker (næsten) på at den bliver unik.

Mht. til dit første problem, er du sikker på at din sti er rigtig ?
Avatar billede krydset Nybegynder
31. juli 2004 - 09:05 #2
For det første er de 2 her forskellige
$fra = $_FILES["img"]["tmp_name"];
$til = $konfiguration["upload_bibliotek"] . "/" . $_FILES["upfil"]["name"];

Den ene brugfer du img i og den anden bruger du upfil i.
Den anden fejl er måske her
$konfiguration["upload_bibliotek"] = "/prof_pics";
Prøv
$konfiguration["upload_bibliotek"] = "/prof_pics/";
Avatar billede jm0 Nybegynder
31. juli 2004 - 09:09 #3
Rettede $konfiguration["upload_bibliotek"] = "./prof_pics"; og rettede upfil til img. Nu ser det ud til at virke, den uploader, men hvor bestemmer jeg navnet?
Og den gider ikke uploade min "Girl.jpg" fil men den vil gerne uploade min Untitled-1.png
Avatar billede jm0 Nybegynder
31. juli 2004 - 09:10 #4
jpeg filer er også ok :S
Avatar billede jm0 Nybegynder
15. august 2004 - 18:48 #5
Lukker