Avatar billede dnm Nybegynder
30. juli 2004 - 13:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linke databaser.

I Access er det muligt at linke tabeller fra andre databaser, selv andre database typer.

Er det samme muligt i MySQL? og hvordan?
Avatar billede majkat Nybegynder
30. juli 2004 - 14:13 #1
Nej.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2004 - 14:41 #2
Nej. Men det giver heller ikke mening.

En Access applikation kan linke til Access flere databaser.

En PHP web applikation (eller ASP web applikation eller hvad det nu er)
kan connecte til flere MySQL databaser.

Men MySQL er kun database ikke applikation.
Avatar billede dnm Nybegynder
30. juli 2004 - 14:51 #3
Problemet er at jeg skal udvikle applicationer til et firma og ønsker at bruge MySQL som min database. Men mit program skal integreres med en ingres database (som kører ODBC) det skal være muligt at tilføje og fjerne poster i databasen fra både det eksisterende program og via mit nyudviklede program.

Jeg vil nu gerne have at hvis jeg ændre en post i min MySQL database så ændres den også i ingres databasen. Og allerhelst ville jeg gerne have at alle dataer kum optræder et sted i mine databaser.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2004 - 15:02 #4
Der er slet ingen problemer med at din applikation bruger både en MySQL
og en Ingres database.

Hvis data kun skal optræde et sted, så skal der nok laves meget om
i mindst en af databaserne.

Hvis begge databaser er XA compliant og du har en Transaction Manager kan
du lave en enkelt transaktion som retter i både MySQL og Ingres således
at enten rettes begge elle ringen.
Avatar billede dnm Nybegynder
06. august 2004 - 10:41 #5
Det lyder spændende, jeg har ikke hørt om en "Transaction Manager" før? Hvilke er gode og er det nemt at håndtere via en sådan Transaction Manager?

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2004 - 15:28 #6
Det plejer ikke at være så svært.

Men det afhænger meget af hvilket environment vi snakker om.

Hvilket sprog er din applikation udviklet i ? Hvilken platform kører det på ?
Avatar billede dnm Nybegynder
10. august 2004 - 07:50 #7
ASP3, Windows 2000 Server IIS5.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2004 - 18:59 #8
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2004 - 13:49 #9
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 22:09 #10
??