Avatar billede stry Nybegynder
30. juli 2004 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte "side X af X sider" i celle med vba

Jeg skal bruge en funktion som kan indsætte "side X af X sider" i en celle med vba.

Jeg ved godt at funktionen findes i Sidehoved/fod men den er ikke fleksibel nok så jeg har brug for den i VBA-kode.

På forhånd tak.
Avatar billede x-lars Novice
30. juli 2004 - 13:35 #1
Denne her skulle kunne gøre det - + noget andet, som du bare kan sætte en apostrof foran, hvis du ikke skal bruge det p.t. Koden er oprindeligt sat her på Eksperten af Jan Vogt.

Sub HovedSidefod()
'
' Indsætter samme hoved og sidefod på alle ark.
' Incl. den fulde sti
' Jan Vogt

Dim ws As Worksheet
    Application.ScreenUpdating = False
    For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
        Application.StatusBar = "Skifter sidehoved/sidefod i" & ws.Name
        With ws.PageSetup
'            .LeftHeader = "&6Brugersnavn"
            .CenterHeader = "&6Side &P af &N"
            .RightHeader = "&6Udskrevet: &D &T"
            .LeftFooter = "&6Sti " & L & ActiveWorkbook.Path
            .RightFooter = "&6Filnavn: &F"
        End With
    Next ws
    Set ws = Nothing
    Application.StatusBar = False
End Sub
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
30. juli 2004 - 13:41 #2
Prøv at kigge på denne rutine:

http://j-walk.com/ss/excel/tips/tip65.htm

mvh.,
Dan Elgaard
Avatar billede stry Nybegynder
30. juli 2004 - 16:01 #3
>>Dan
ja det var halvvejs, men nu mangler jeg at numerere den aktuelle side :-)

>>x-lars
så vidt jeg kan se bruger du sidehoved som jeg netop ikke ville bruge (eller hvad?)
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
30. juli 2004 - 17:25 #4
Kan du ikke bare bruge den samme rutine, hvor du blot tæller antal pagebreaks frem til den celle, som formelen er i - istedet for at tælle alle pagebreaks?

Jeg mener bestemt, at jeg netop tilrettede den VBA-rutine for et års tid siden til netop at vise det aktuelle sidenummer...
(Hmmm, jeg må hellere lige se om jeg kan finde den igen)

mvh.,
Dan Elgaard
Avatar billede x-lars Novice
31. juli 2004 - 09:20 #5
>> stry - jo, du har ret. Mit forslag kører kun i sidehoved/-fod. Sorry, kender ikke til nogen anden vej.
Avatar billede stry Nybegynder
28. december 2004 - 15:11 #6
.