Avatar billede fizk Nybegynder
30. juli 2004 - 00:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fungerer menuen og flashen?

Hej nørder ...

Jeg har lige siddet og bikset lidt med den her side: http://dbzjob.esbenboye.dk ... Det jeg er mest interesseret i at høre om, er hvad I synes om flash'en i toppen, hvordan det virker med at den starter som "intet" og så puffer frem og bliver til et banner?

- og menuen, med de gråtonede farver der til bliver til "rigtige" farver, er det overskueligt nok, hvilket felt man er på?

Anden ris og ros er også kærkommen ... ! - Den der kommer med det bedste forslag til ændring/forbedring får point'ne! :D
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
30. juli 2004 - 01:20 #1
Jeg synes det du har det er godt lavet!

Det eneste jeg godt kunne tænke mig var,
at der hvor teksten kommer til at stå, den skal passe i højde me menuen, og så bare en scrollbar i siden af den, det ser dumt ud med en boks der passer til længden af teksten!

Lige en ting til, har du købt flash program, hvor?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
30. juli 2004 - 01:26 #2
er flash også et kodningssprog, eller kan du programmerer den efter ønsker, i stedet for alt det kodning, giver du den nogle funktioner, og så gemmer den?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
30. juli 2004 - 01:37 #3
flash laves på en hel anden måde en html.
Du benytter et program hvor du sætter værdier og tegner osv.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
30. juli 2004 - 01:37 #4
et godt bud på et flash program er "macromedia flash mx"
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
30. juli 2004 - 01:39 #5
hvor kostbart er sådan noget?
Avatar billede fizk Nybegynder
30. juli 2004 - 06:58 #6
Først og fremmest; Friends: Du tænker altså på en <Iframe>, som kommer til at passe med højden på menuen?
Jeg havde overvejet at lave en der var lidt højere end menuen, så menuen lignede et "påhængsmodul", hvis du forstår hvad jeg mener ... Men tak for tippet, jeg vil se på det :D

Og så lige lidt Flash MX:
Det koster ligegodt $500 hvis du skal bestille det fra www.Macromedia.com ...
Og ja, du kan godt programmere i det, men det er, som DarkStylerDK er inde på, virker det anderledes end HTML, men det er virkeligt godt, når du først er kommet igang med det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. juli 2004 - 07:24 #7
friends - et godt alternativ til det dyre flash MX fra macromedia er Swish, du kan købe og læse mere om det her : http://www.swishzone.com/index.php