Avatar billede kongkrog Nybegynder
29. juli 2004 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

nyt vindue i bestemt størrelse

Hvordan laver man i HTML en side, der altid åbner i en bestemt størrelse vindue?

Jeg vil gerne have siden i 300x400 pixels uden scrollbar, menu osv.

Jeg forestiller mig så at jeg fra min side kan linke til denne side, så den åbner sig som et lille pop-up.
Avatar billede medions Nybegynder
29. juli 2004 - 23:14 #1
<input type="button" onclick="window.open('http://medions.dk','medionsdk','width=300,height=400');" />

//>Rune
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2004 - 23:14 #2
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2004 - 23:21 #3
-- og hvis du ikke vil melde dig ind i active developers community:

http://roenving.users.whitehat.dk/WindowLaboratory.html
Avatar billede kongkrog Nybegynder
29. juli 2004 - 23:30 #4
kan man ikke lave det sådan at informationerne om vinduets størrelse er knyttet til den side man linker til i stedet for i linket?
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2004 - 23:34 #5
-- hvis du ikke vil gøre det som Rune viser, kan man selvfølgelig lave et javascript array, som holder nogle informationer sammen, men oftest vil det bare være dobbelt arbejde ....
Avatar billede knudgert Nybegynder
29. juli 2004 - 23:34 #6
Nej, ikke hvis du vil undgå værktøjslinjer, adressebar osv.
Ellers
<body onLoad="window.resizeTo(300, 400), moveTo(200, 200);">
Avatar billede kongkrog Nybegynder
29. juli 2004 - 23:36 #7
Knudgert - hvor skal den linie stå i Html'en?
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2004 - 23:39 #8
>>knudgert

Er det med vilje, at du har brugt en liste-delimiter i stedet for en statement-delimiter ?-)

-- og kongkrog:

Den skal stå præcis der, hvor dit body-tag er, for det er jo det det er !-)
Avatar billede knudgert Nybegynder
30. juli 2004 - 00:12 #9
>kongkrog
Skal er statte den <body> der er på en side.
Avatar billede knudgert Nybegynder
30. juli 2004 - 00:15 #10
>roenving
liste-delimiter i stedet for en statement-delimiter
Aner ikke, hvad nogen af delene er :-(
Så jeg ved ikke, hvad jeg har valgt i stedet for hvad, ved bare at det er irriterende og at det virker (medmindre, man har slået muligheden for resize fra i sin browser, som jeg har som standard).
Avatar billede roenving Novice
30. juli 2004 - 00:25 #11
, er en adskiller i lister ...
; er en adskiller af statements (også linjeskift dur til det !-)
Avatar billede kongkrog Nybegynder
31. juli 2004 - 00:18 #12
Tak for hjælpen!