Avatar billede aslan Nybegynder
29. juli 2004 - 22:57 Der er 1 løsning

Kan ikke smide data i excel

Når jeg forsøger at lægge data i en excel file får jeg fejl. Min kode seer således ud:

        StringBuffer buffer = new StringBuffer();
        for(int i=0;i<kolonner.length;i++){
            buffer.append(kolonner[i]+" VARCHAR(250),");
        }
        buffer.deleteCharAt(buffer.length()-1);

        try{

            Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");

        }catch(ClassNotFoundException e) {
            e.printStackTrace();
        }

        try{

            Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:;Driver={Microsoft Excel Driver (*.xls)};READONLY=FALSE;Dbq=C:\\kartotek.xls;");
            Statement stmt = con.createStatement();

            stmt.executeUpdate("CREATE TABLE "+objektNavn+" ("+buffer+")");

            for(int i=0;i<objektListe.size();i++) {

                MK_Kartotek kart = (MK_Kartotek) objektListe.get(i);

                stmt.executeUpdate("INSERT INTO "+objektNavn+" " +
                "VALUES(" +
                "'"+kart.getNavn()+"'," +
                "'"+kart.getAdresse()+"'," +
                "'"+kart.getPostnr()+"'," +
                "'"+kart.getBy()+"'," +
                "'"+kart.getKontaktperson()+"'," +
                "'"+kart.getEmail()+"'," +
                "'"+kart.getHp()+"'," +
                "'"+kart.getLevereingsAddresse()+"'," +
                "'"+kart.getMobil()+"'," +
                "'"+kart.getBank()+"'," +
                "'"+kart.getCvrnr()+"'," +
                "'"+kart.getTlf()+"'," +
                ")");
            }

            stmt.close();
            con.close();
        }catch(SQLException a) {
            a.printStackTrace();
        }

Fejlen jeg får er følgende:

java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC Excel-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.createSQLException(JdbcOdbc.java:6958)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.standardError(JdbcOdbc.java:7115)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.SQLExecDirect(JdbcOdbc.java:3111)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcStatement.execute(JdbcOdbcStatement.java:338)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcStatement.executeUpdate(JdbcOdbcStatement.java:288)
        at dk.aslani.eksport.sql.Sql_vaelgFiltype.skrivXLS(Sql_vaelgFiltype.java:60)
        at dk.aslani.eksport.gui.VaelgFiltype.generereActionPerformed(VaelgFiltype.java:84)
        at dk.aslani.eksport.gui.VaelgFiltype.access$000(VaelgFiltype.java:16)
        at dk.aslani.eksport.gui.VaelgFiltype$1.actionPerformed(VaelgFiltype.java:71)
        at javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(AbstractButton.java:1786)
        at javax.swing.AbstractButton$ForwardActionEvents.actionPerformed(AbstractButton.java:1839)
        at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(DefaultButtonModel.java:420)
        at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(DefaultButtonModel.java:258)
        at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(BasicButtonListener.java:245)
        at java.awt.Component.processMouseEvent(Component.java:5100)
        at java.awt.Component.processEvent(Component.java:4897)
        at java.awt.Container.processEvent(Container.java:1569)
        at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:3615)
        at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:1627)
        at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:3477)
        at java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Container.java:3483)
        at java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Container.java:3198)
        at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Container.java:3128)
        at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:1613)
        at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Window.java:1606)
        at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:3477)
        at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:456)
        at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForHierarchy(EventDispatchThread.java:201)
        at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:151)
        at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:145)
        at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:137)
        at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:100)

Det er ikke meget den fortæller den fejlmeddelse. Kan nogen se hva jeg gør galt?
Avatar billede aslan Nybegynder
09. august 2004 - 15:43 #1
.