Avatar billede oonofearoo Nybegynder
29. juli 2004 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installere en table i MySQL med PHP.

Jeg ved det er mulig at lave en table i MySQL med PHP, diverse forum scripts gør det jo, men de er rimelig sværre at skille ad og prøve at lære fra.

Jeg har nogle variabler som er defineret.

$hostName, $userName, $password og $databaseName

Der skal laves en tabel med navn highlow og to rækker med navnet name og score med en varchar på 20.
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
29. juli 2004 - 21:11 #1
Hvis det er forsvært at forstå så uddyber jeg gerne.
Avatar billede googolplex Novice
29. juli 2004 - 21:19 #2
Er det kun din sql-sætning du har brug for eller det hele ?
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 21:19 #3
mysql_query("CREATE TABLE `highlow` (`name` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,`score` INT NOT NULL ,PRIMARY KEY ( `name` ));";
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 21:22 #4
$con = mysql_connect($hostName, $userName, $password) or die("Connection Error to Server<br />Error: ".mysql_error());
$db = mysql_select_db($databaseName,$con) or die("Connection Error to Database<br />Error: ".mysql_error());

mysql_query("CREATE TABLE `highlow` (`name` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,`score` INT NOT NULL ,PRIMARY KEY ( `name` ));";
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
29. juli 2004 - 21:25 #5
Tester det lige.
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
29. juli 2004 - 21:30 #6
giver mig en parse error i linien.

mysql_query("CREATE TABLE `highlow` (`name` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,`score` INT NOT NULL ,PRIMARY KEY ( `name` ));";
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 21:34 #7
mysql_query("
CREATE TABLE `highlow` (
  `name` varchar(255) NOT NULL default '',
  `score` int(11) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`name`)
) TYPE=MyISAM;
");
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
29. juli 2004 - 21:38 #8
Nu virker det, mange tak!
Avatar billede exp Juniormester
29. juli 2004 - 21:49 #9
så lidt :-)