Avatar billede php Nybegynder
25. februar 2001 - 03:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

While løkker der ikke kører

Hej jeg har dette stykke kodning

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"teamcs\",
                            \"***\");
mysql_select_db(\"teamcs\", $connection);

$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum where under = \'nej\'\");
while ($row  =  mysql_fetch_array($query))
    {
?>
                <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"2\">
                  <tr>
                    <td width=\"100%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\">&nbsp;- <a href=\"read.php?id=<? echo $row[id]; ?>\"><font color=\"#000000\"><? echo $row[overskrift]; ?></font></a>, Startet af: <? echo $row[navn]; ?></font></td>
                  </tr>
                </table>
                <?

$connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"teamcs\",
                            \"***\");
mysql_select_db(\"teamcs\", $connection);
$sql = mysql_query(\"SELECT COUNT(*) AS ANTAL FROM forum where under = \'ja\' AND underid = \'$row[id]\'\");
while($row2 = mysql_fetch_array($sql)) {

if($row2[ANTAL] == \"0\")
  {
?>

<?
  }
else
  {
?>
<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"teamcs\",
                            \"***\");
mysql_select_db(\"teamcs\", $connection);

$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum where under = \'ja\' AND underid = \'$row[id]\'\");
while ($row  =  mysql_fetch_array($query))
    {
    ?>
                <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"2\">
                  <tr>
                    <td width=\"100%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;- <a href=\"read.php?id=<? echo $row[id]; ?>\"><font color=\"#000000\"><? echo $row[overskrift]; ?></font></a>, Skrevet af: <? echo $row[navn]; ?></font></td>
                  </tr>
                </table>
<?
}
}?>
<?
}
?>

OG det er en del af et forum jeg er igang med, og et sted i dokumentet har jeg lavet denne
if($row2[ANTAL] == \"0\")
.. bla bla ..
Hver gang antal er = 0 og den skriver \"Create af ekstra tabel\" over, kører det fint, men er ANTAL ikke ligmed nul, altså skal den lave en ekstra tabel med svar i, problemet er, at nå den laver en ekstra tabel med svar i, også altså også en ekstra Whileløkke, disables den førte while lykke
Dvs har jeg en MySQL database hvor der ikke er nogle under = ja
så bliver den

1  Hej
2  Davs
3  Kanon
4  PHP Styre

Kommer der så en Under eller for den sags skyld flere under Id2 bliver resultatet

1.  Hej
2.  Davs
2.  - Re: Davs

Men så kommer 3(kanon) osv. ikke mere, altså den første Whileløkke bliver disabled, kan man kun have en Whileløkke i PHP, ejjj det er da vel ikke sandt ;)

Hope someone out there can help me

PHP
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 05:36 #1
Det er fordi du bruger 2 forskellige connections til din database der hedder det samme. Den anden $query (den inderste), skal hedde noget andet, og når du så bruger mysql_fetch_array, skriver du jo hvilken query det er på, dvs. det bliver noget ala (ikke testet)

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"teamcs\",
                            \"***\");
mysql_select_db(\"teamcs\", $connection);

$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum where under = \'nej\'\");
while ($row  =  mysql_fetch_array($query))
    {
?>
                <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"2\">
                  <tr>
                    <td width=\"100%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\">&nbsp;- <a href=\"read.php?id=<? echo $row[id]; ?>\"><font color=\"#000000\"><? echo $row[overskrift]; ?></font></a>, Startet af: <? echo $row[navn]; ?></font></td>
                  </tr>
                </table>
                <?

$sqlJa = mysql_query(\"SELECT COUNT(*) AS ANTAL FROM forum where under = \'ja\' AND underid = \'$row[id]\'\");
while($row2 = mysql_fetch_array($sqlJa)) {

if($row2[ANTAL] == \"0\")
  {
?>

<?
  }
else
  {
?>
<?

$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum where under = \'ja\' AND underid = \'$row[id]\'\");
while ($row  =  mysql_fetch_array($query))
    {
    ?>
                <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"2\">
                  <tr>
                    <td width=\"100%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;- <a href=\"read.php?id=<? echo $row[id]; ?>\"><font color=\"#000000\"><? echo $row[overskrift]; ?></font></a>, Skrevet af: <? echo $row[navn]; ?></font></td>
                  </tr>
                </table>
<?
}
}?>
<?
}
?>
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 05:38 #2
Det er fandme ikke til at overskue i det lille felt...:)

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"teamcs\",
                            \"***\");
mysql_select_db(\"teamcs\", $connection);

$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum where under = \'nej\'\");
while ($row  =  mysql_fetch_array($query))
    {
?>
                <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"2\">
                  <tr>
                    <td width=\"100%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\">&nbsp;- <a href=\"read.php?id=<? echo $row[id]; ?>\"><font color=\"#000000\"><? echo $row[overskrift]; ?></font></a>, Startet af: <? echo $row[navn]; ?></font></td>
                  </tr>
                </table>
                <?

$sqlJa = mysql_query(\"SELECT COUNT(*) AS ANTAL FROM forum where under = \'ja\' AND underid = \'$row[id]\'\");
while($row2 = mysql_fetch_array($sqlJa)) {

if($row2[ANTAL] == \"0\")
  {
?>

<?
  }
else
  {
?>
<?

$queryJa = mysql_query(\"SELECT * FROM forum where under = \'ja\' AND underid = \'$row[id]\'\");
while ($row  =  mysql_fetch_array($queryJa))
    {
    ?>
                <table border=\"0\" width=\"100%\" cellpadding=\"2\">
                  <tr>
                    <td width=\"100%\"><font face=\"Tahoma\" size=\"1\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;- <a href=\"read.php?id=<? echo $row[id]; ?>\"><font color=\"#000000\"><? echo $row[overskrift]; ?></font></a>, Skrevet af: <? echo $row[navn]; ?></font></td>
                  </tr>
                </table>
<?
}
}?>
<?
}
?>
Avatar billede brain Nybegynder
25. februar 2001 - 05:39 #3
Det er også for sent. jeg dapper i seng. Er sikkert online ved 15-16 tiden igen :)
Avatar billede php Nybegynder
26. februar 2001 - 18:23 #4
ingen svar ?