Avatar billede digitalmann Nybegynder
29. juli 2004 - 10:55 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

IKP - hvad kan "ikp" stå for?

jeg har lige bestilt dette domænenavn (den sidste jeg kunne finde ledig med 3 bogstaver)

ikp.dk

Men hvad pokker kan "ikp" stå for?

Jeg regner med at bruge det som firmanavn for enten webdesign firma eller hosting firma.

Forslag modtages med kyshånd, bedste forslag får 150 point, resten deles ud til dem der kommer med de næstbedste :-)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
29. juli 2004 - 10:57 #1
"Internettets Kreative Portal" eller noget i den stil
Avatar billede cob Nybegynder
29. juli 2004 - 10:59 #2
IngenKlogePersoner
Avatar billede reginho Nybegynder
29. juli 2004 - 11:08 #3
Internet, kommunikation og programmering
InterKommunikations portalen
Information, kreativitet og programmering
Avatar billede digitalmann Nybegynder
29. juli 2004 - 11:09 #4
-> cob :-) se den burde give minuspoint ..... LOL .... (selvom den passer fint til mig)

jeg søger nok mere noget i stil med the ghost's forslag, men alle bud er velkomne
Avatar billede digitalmann Nybegynder
29. juli 2004 - 11:10 #5
okay reginho.... det begynder at ligne noget
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2004 - 12:38 #6
Vil nu mene at dit firmanavn skal være grunden til at købe et domæne og ikke omvendt, på denne måde tvinger du dig selv til at hede noget som muligvis slet ikke kommer til at passe på din/jeres profil, og vil derfor give brugerne et forkert billede af jer. så kan det være nok så fedt at eje et 3 tegn langt domæne, hvis brugeren alligevel bliver misvist af dette.

så ville nok anbefale dig at arbejde den anden vej, med at finde et god navn til firmaet, som representerer hvad i står for og hvad i kan, og derefter finde et domæne.

mvh.
Questis
Avatar billede reginho Nybegynder
29. juli 2004 - 12:40 #7
Enig.. Men det lader til at investeringen allerede er gjort. Men omvendt er det jo ikke store penge..
Avatar billede cob Nybegynder
29. juli 2004 - 12:49 #8
Questis >> Det var vist lidt det samme jeg forsøgte at sige... men IKillPeople og har IngenKlareProjekter... ;-)
Avatar billede digitalmann Nybegynder
29. juli 2004 - 13:11 #9
delvis enig, men firmanavnet vil jo nok blive præsenteret som ikp.dk, hvilket er let at huske.

Lidt i stil med fx. EDC (ved nogen hvad EDC overhovedet står for? måske EjenDomsCenter)

Men der er nu lettere at hede EDC, DSB osv. men man skal selvfølgelig have en logisk forklaring på bogstaverne, og da jeg gerne vil have en 3 bogstavs domæne, tjaaa så er der jo ikke mange ledige vel?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2004 - 13:15 #10
det er jo helt op til dig selv, ( kan nu ikke se det nemme i at huske "ikp.dk"), Men gav dig en ide om en alternativ vej der medd 100% ville kunne give dig et langt bedre firma navn der passer til jer. Endvidere vil jeres adresse jo ikke være nem at husk hvis firmanavnet slet ikke passer til jeres domæne, eller at det ikke er det folk husker jer for. Så vil det jo bare blive et se og forsvind domæne som mange andre.

Mvh.
Questis
Avatar billede gecko Nybegynder
29. juli 2004 - 13:16 #11
Måske noget med:
Interaktiv
Kommunikation
Og noget med P... :-D
Avatar billede cob Nybegynder
29. juli 2004 - 13:18 #12
Fordi det er kort behøver det jo ikke være godt... - nogle gange er det måske bedre at bruge noget sigende i stedet for...

Hvad nu hvis du havde et firma der hed Pers Industri Kedler - eller noget i den stil - ville du så også bruge en forkortelse på 3 bogstaver? :-) (lidt søgt måske, men alligevel)

Du skulle nok starte med at finde ud af hvad du vil og så tage den der fra.
Avatar billede digitalmann Nybegynder
29. juli 2004 - 13:25 #13
altså COB den er jo solgt, og den tror jeg ikke at Per får ejeren til at sælge til ham :-)
Avatar billede sorenbs Nybegynder
02. august 2004 - 18:12 #14
Ideen med et kort navn er for så vidt udemærket, EDC det er til at huske, men det er altså kun fordi de har kørt så mange reklamespots, og fordi de har butikker med store skilte i snart sagt hver eneste by.
Med hensyn til hvad EDC står for kunne jeg godt forestille mig at det var initialerne på den/dem der har stiftet firmaet. Det kunne også være fordi sidder lige under hinanden på tastaturet, sådan en forklaring kunne man jo også bruge: "IKP står i en trekant der skal symbolisere et eller andet", hvad ved jeg.
Jeg håber i hvert fald du finder på noget :)
Avatar billede sorenbs Nybegynder
06. august 2004 - 17:14 #15
Ikke kun pjat, eller ikke kun noget andet
Det var også en mulighed :)
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. august 2004 - 17:46 #16
hvaaa digitalmann, ikke for at virke utålmodig, men var der noget du kunne bruge?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:12 #17
Hvad så med:

Interaktiv KvalitetsPortal

eller International Korruption Planlægges,
eller Island's Kommunale Pensionskasse
eller Ingen Kender Planen.

Sorry, men der sker ikke rigtig noget.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
07. marts 2005 - 12:57 #18
Mon det ikke er på tide at spørgsmålet bliver lukket ?