Avatar billede beco Nybegynder
29. juli 2004 - 08:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows login

Hej

Jeg er ved at lave et program hvor jeg skal bruge det login som man har brugt ved windows login.

Er der nogle der ved hvordan man henter det i ASP(VB)
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2004 - 08:57 #1
det kan jeg næsten kun forestille mig du _ikke_ kan - det ville være en ekstrem sikkerhedsrisiko hvis det kunne lade sig gøre. Det ville jo betyde at enhver kunne stå med både IP-nummer og login til en given computer!
Avatar billede tubber Juniormester
29. juli 2004 - 12:00 #2
Jeg mener også at du ikke kan hente brugernavn og password på klient siden, men er det en bruger der er oprettet på serveren kan du chekke op imod det med noget adsi....

Hvordan det helt nøjagtigt skrives i ASP ved jeg ikke men har selv brugt det i VB og der kan jeg godt smide koden hvis det er.......

/Tubber
Avatar billede stoney96 Nybegynder
29. juli 2004 - 16:40 #3
Du kan henter windows-brugernavnet på et intranet ved at sætte dette i toppen af en side:

'Force Authentication if the LOGON_USER Server Variable is blank
'by sending the Response.Status of 401 Access Denied.

'Finish the Page by issuing a Response.End so that a user
'cannot cancel through the dialog box.

If Request.ServerVariables("LOGON_USER") = "" Then
    Response.Status = "401 Access Denied"
    Response.End
End If

user_name=split(Request.ServerVariables("LOGON_USER"), "\")