Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
24. februar 2001 - 22:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

cmos killer!!!

Hej, dum som jeg er kørte jeg en fil som en af min fætters venner sendte mig, den hed spil.com, jeg kiggede filen i notepad, og kunne ikke se andet en firkanter, så jeg kørte den!!!

Så stod cursoren og blinkede lidt, og så skrev den noget med cmos killer, og at flere højtaler beeps betyd at cmos\'en var dræbt??!!!

P.S: min pc beepede IKKE, men jeg har ikke turdet at genstarte den i frygt for at der sker noget lort!! cmos har noget med bios og opstart at gøre ikke?????
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
24. februar 2001 - 22:56 #1
Har den gjort noget skade og hvad gør jeg lyder spørgsmålet??
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
24. februar 2001 - 22:58 #2
jeg kører win2000 hvis det har noget at sige??
Avatar billede blood Nybegynder
24. februar 2001 - 22:59 #3
Jo det har noget med din bios og opstart at gøre

Men hvis den har gjort noget ved din bios så skal du bare ta dit batteri ud af dit bundkort og lade din pc være slukket i et par minutter så er din bios reboodet og frisk som ny :-)
Avatar billede mr-d Nybegynder
24. februar 2001 - 23:01 #4
vent
Avatar billede mr-d Nybegynder
24. februar 2001 - 23:06 #5
Med mindre den rent faktisk har smadret din bios, hvis dette er tilfældes så kan din comp. ikke starte!

Hvis du vil være helt på den sikre side skal du hente den nyeste bios fra producenten af dit bundkort... På denne side står også hvordan du laver en diskette som når du sætter den i (og booter på den) så lægger den, den nye bios ind i bios-chippen på dit bundkort. Så burde din comp. kunne starte igen selvom bios\'en har været slettet...

------------------------------

Lav denne diskette, genstart så computeren, og hvis den er helt \"fucked up\" og ikke kan starte skal du bruge disketten, men før er det ikke nødvendigt...

----------------------------

Personligt tror jeg nu ikke at denne fil har gjort nogen skade, den er sikkert bare sendt som en joke ;-)

Men held og lykke!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 23:07 #6
blood>>er du sikker på det? hvis nu programmet gør det samme som en mislykket biosopdatering, så er bios smadret og kan ikke starte op selvom du piller batteriet ud og sætter det i igen!
Avatar billede mr-d Nybegynder
24. februar 2001 - 23:07 #7
hvis det er gået galt, kan du sagtens lave denne diskette fra en anden computer!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
24. februar 2001 - 23:16 #8
Mange tak, jeg prøver lige den løsning, og vender (forhåbentlig fra denne computer) tilbage med point uddelingen..
Avatar billede mr-d Nybegynder
25. februar 2001 - 00:04 #9
Sorry, kom lige i tanke om at hvis du er EXTREMT uheldig så kan du heller ikke boote fra disketten!
... Men så var der jo ikke noget at gøre alligevel...

Er dette tilfældet se evt. dette spm.
http://www.eksperten.dk/spm/16443
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. februar 2001 - 00:13 #10
Heldigvis virkede det med disketten. Dog tror jeg ikke det var mega nødvendigt, for da den bootede sagde den \"extension ram not installed\" (eller lign.) men kom da viderere til bootmenuen.

Ham der sendte den er sådan en lille snotunge der ikke aner hvad man laver, men syntes åbentbart det var mega sjovt, at ireterre mig..

For satan hvor får han tæsk....
Avatar billede ww Nybegynder
25. februar 2001 - 00:32 #11
Eller send ham noget slemt tilbage...
Avatar billede mr-d Nybegynder
25. februar 2001 - 08:47 #12
Jeg har delfdisk.com, den sletter alle partitioner/bootsectorer på den primære disk (omdøb den evt. til britney.com, så skal han nok åbne den!!!)
Det skal ikke være imens hans antivirus er åben, da denne vil stope den...
:-)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. februar 2001 - 11:39 #13
aaarj, den er vist for ond?? andre forslag?
Avatar billede ww Nybegynder
26. februar 2001 - 21:34 #14
CIH :D
Avatar billede makse Nybegynder
26. februar 2001 - 22:41 #15
Du kunne jo sende ham en REG fil! :)

Ban Shutdowns : A trick to Play on Lamers

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explor
er]

\"NoClose\"=\"1\"
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
26. februar 2001 - 22:44 #16
Høh, han siger at det ikke er ham og at han også har fået samme mail... men ellers er regfilen en god ide, den gør så windows ikke kan lukke ikke???
Avatar billede makse Nybegynder
26. februar 2001 - 22:48 #17
Yup, eller hvad med denne her.

Disabling Display of Drives in My Computer

This is yet another trick you can play on your geek friend. To disable the
display of local or networked drives when you click My Computer go to :

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explor
er]

\"NoDrives\"=dword:03ffffff
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. februar 2001 - 19:39 #18
hmm, har set et prgm der vendte billedet \"upside down\" SE det ku\' være sjovt :-)
Hvis jeg kan finde det vender jeg lige tilb.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
27. februar 2001 - 19:55 #19
Det har jeg, men det tager bare en slags screenshoot, og vender detr på hivedet, man kan endda se den rigtige process linie!