Avatar billede numse91 Nybegynder
28. juli 2004 - 12:46 Der er 10 kommentarer

hjælp til admin

Hej er der nogen der ved hvordan jeg adder mig som admin på de her commands?? og den må gerne skrive: notice $nick You do not have access to this command, hvis det er en som ikke er admin der skriver f.eks !bk.. Plzz help!!

on *:LOAD: {
  echo -a Coolyo simple bot script loadning...
  echo -a ---
  echo -a Commands:
  echo -a !nick <new nick>
  echo -a !join <#chan>
  echo -a !part <#chan>
  echo -a !kick <nick>
  echo -a !ban <nick>
  echo -a !bk <nick>
  echo -a !topic <new topic>
  echo -a !autovoice <on/off>
  echo -a !op <nick>
  echo -a !deop <nick>
  echo -a ---
  echo -a Coolyo simple bot script loaded!
}
on:TEXT:!nick *:#GonZa: {
  nick $2
}
on:TEXT:!join *:#GonZa: {
  if ($me ison $2) { notice $nick Jeg er allerede på: $chan  }
  else { join $2 }
}
on:TEXT:!part *:#GonZa: {
  if ($me !ison $2) { notice $nick Jeg er ikke på: $2  }
  else { part $2 }
}
on:TEXT:!kick *:#GonZa: {
  if ($me isop $chan) && ($2 ison $chan) { kick $chan $2 }
  elseif ($2 !ison $chan) { notice $nick $2 er ikke på: $chan  }
  else { notice $nick Jeg har ikke op på: $chan  }
}
on:TEXT:!ban *:#GonZa: {
  if ($me isop $chan) && ($2 ison $chan) { mode $chan +b $2 }
  elseif ($2 !ison $chan) { notice $nick $2 er ikke på: $chan  }
  else { notice $nick Jeg har ikke op på: $chan  }
}
on:TEXT:!bk *:#GonZa: {
  if ($me isop $chan) && ($2 ison $chan) { mode $chan +b $2 | kick $chan $2 }
  elseif ($2 !ison $chan) { notice $nick $2 er ikke på: $chan  }
}
Avatar billede ulrich Novice
28. juli 2004 - 13:11 #1
on *:TEXT:!bk *:#GonZa: {
  if ($level($address($nick,3)) != 10) { notice $nick You dont have access to this command. }
  if ($level($address($nick,3)) == 10)  {
    if ($me isop $chan) && ($2 ison $chan) { mode $chan +b $2 | kick $chan $2 }
    elseif ($2 !ison $chan) { notice $nick $2 er ikke på: $chan  }
  }

For at give en bruger level 10 skal du /guser 10 nick 3

Og.. Du skal huske on *:text:

Det er ikke nok med on:text:
Avatar billede numse91 Nybegynder
28. juli 2004 - 13:13 #2
thx
Avatar billede numse91 Nybegynder
28. juli 2004 - 19:12 #3
Hey... Jeg har prøvet at tage /guser af og på når det er på virker det fint,
men når det ik er på så siger den ik noget.... Jeg vil nemlig gerne have det der You dont have access to this command. men det kommer ik...
Avatar billede ulrich Novice
29. juli 2004 - 23:58 #4
Hvad mener du?
Avatar billede numse91 Nybegynder
30. juli 2004 - 15:47 #5
når jeg skriver !bk så sker der ik noget hvor den skulle have skrevet: You dont have access to this command.. Hvis jeg nu har /guser 10 på så dur det fint men hvis der er en der skriver !bk så sker der indtet... Den ska jo skrive: You dont have access to this command hvis man ik har /guser på og det gør den ikke...
Avatar billede ulrich Novice
01. august 2004 - 12:32 #6
Det gør den her.

Må jeg se dit script?
Avatar billede numse91 Nybegynder
01. august 2004 - 16:26 #7
on 10:TEXT:!bk *:#GonZa: {
  if ($level($address($nick,3)) != 10) { notice $nick You dont have access to this command. }
  if ($level($address($nick,3)) == 10)  {
    if ($me isop $chan) && ($2 ison $chan) { mode $chan +b $2 | kick $chan $2 }
    elseif ($2 !ison $chan) { notice $nick $2 er ikke på: $chan  }
  }
Avatar billede ulrich Novice
01. august 2004 - 17:33 #8
on *:TEXT:!bk *:#GonZa: {
  if ($level($address($nick,3)) != 10) { notice $nick You dont have access to this command. }
  if ($level($address($nick,3)) == 10)  {
    if ($me isop $chan) && ($2 ison $chan) { mode $chan +b $2 | kick $chan $2 }
    elseif ($2 !ison $chan) { notice $nick $2 er ikke på: $chan  }
  }
Avatar billede ulrich Novice
01. august 2004 - 17:34 #9
Du behøver ikke "on 10". Hvis du bruger "on 10" så vil den kun "lytte" efter folk med level 10. Hvis du derimod bruger * så vil den "lytte" efter alle uanset deres level.

Og du tjekker jo om de har level 10 i selve scriptet.
Avatar billede ulrich Novice
20. august 2004 - 00:00 #10
Evt luk spørgsmålet?