Avatar billede stry Nybegynder
28. juli 2004 - 07:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift farve efter værdi - VBA i Excel

Jeg har lavet en del VBA i access så jeg har rimeligt styr på syntaxen, men "VBA-arkitekturen" er alligevel lidt anderledes i Excel så jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg skal bruge en funktion som skifter baggrundsfarven i en celle afhængig af værdien.

Jeg har bare brug for et eksempel som farver cellen A1 rød hvis værdien i cellen er 5 (så laver jeg selv en case med flere farver og værdier).

PS. jeg kan ikke bruge Betinget formatering da jeg skal bruge mere end 3 cases'.

På forhånd tak :-)
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
28. juli 2004 - 08:04 #1
Brug den Event, der hedder 'Worksheet change' til at styre cellefomatet for de(n) celle(r), du vil have ændret.

Så kan du i princippet have uendeligt antal cases, samtidig med at du kan ændre på formateringer, som du ikke kan ændre med 'Betinget formatering'.

mvh.,
Dan Elgaard
http://www.excelgaard.dk/
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
28. juli 2004 - 08:11 #2
Ups, jeg så ikke lige, at du bad om et eksempel :-(
Her er et simpelt eksempel, som indsættes i modulet for pågældende ark:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target as Range)
    If Range("A1").Value = 5 Then Range("A1").Interior.ColorIndex = 3
End Sub

mvh.,
Dan Elgaard
http://www.excelgaard.dk/
Avatar billede stry Nybegynder
28. juli 2004 - 08:12 #3
Kan du lave et lille eksempel jf. spørgsmålet, så jeg lige kan få styr på cellereferencer osv.
Avatar billede stry Nybegynder
28. juli 2004 - 08:12 #4
jeg var for langsom :-)

Jeg kigger lige på det og vender tilbage.
Avatar billede stry Nybegynder
28. juli 2004 - 08:23 #5
Det ser fint ud, det kan jeg godt arbejde videre med.
Tak for hjælpen :-)

NB. hermed en lille advarsel så du ikke får problemer med Admin/Coadmin: det er ikke tilladt at "reklamere" for andre web-sider med mindre det har direkte relevans for spørgsmålet (jeg har nu alligevel lige tænkt mig at "kigge ind" :-))
Avatar billede dan_elgaard Nybegynder
28. juli 2004 - 08:31 #6
Hmmm, jeg betragtede det nu ikke som en reklame, men som en del af min signatur - men tak for advarselen - den er taget til efterretning.

mvh.,
Dan Elgaard
http://www.  Nåh, nej!