Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
27. juli 2004 - 22:42 Der er 2 kommentarer

Email med html vises ikke i html-format

Når jeg genererer en email i html-format med anvendelse af AspMail 4.X kan mailen ikke læses (vises i klar tekst) i f.ex. ofir mens det går glat i hotmail.

Nogen forklaring på det, og hvordan det kan løses?

Jeg kan ikke bruge Java script løsninger, det må kunne klares via AspMail.
Avatar billede yellow Nybegynder
27. juli 2004 - 23:04 #1
Sætter du din content type?

Mailer.ContentType = "text/html"
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
27. juli 2004 - 23:30 #2
Ja, det har jeg husket. Det væsentlige af koden er her :

<%option explicit%>
<html>
<head>
<<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<%
  Dim msg, strbody
  CALL DanBestillerEmail

SUB DanBestillerEmail
  Set msg = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

  ' Afsenders mailserver
  msg.RemoteHost = "pasmtp.tele.dk"
  msg.CharSet = 2
  msg.EncodeHeader "8bit"

  ' Her sættes afsender navn og e-mail adresse
  msg.FromName  = "Tina Thranesen"
  msg.FromAddress= "tina_thranesen@hotmail.com"

  ' Her sættes modtagernes navn og e-mail adresser

  msg.AddRecipient Session("Bestillernavn"), Session("Bestilleremail") ' de 2 felter indeholder hhv navn og emailadresse i text-format

  ' Her sættes overskriften på mailen
  msg.Subject    = "Rabatnummer"

  ' Vedhæfter fil

  msg.ContentType = "text/html"

  ' Her sættes selve teksten til mailen
  strBody = "<font color=#FF0066 size=4><b>Kære " & Session("Bestillernavn") & "</b></font><br><br>"
  strBody = strBody & "Test - Test - Test.<br>Du har fra Tina Thranesens hjemmeside bestilt et &quot;rabatnummer&quot;,<br>"
  strBody = strBody & "som giver dig rabat ved k&oslash;b i <b>"
  strBody = strBody & Session("ForretningNavn")
  strBody = strBody & ".</b><br><br>"
  strBody = strBody & "<b><font size=4>Dit rabatnummer er: "
  strBody = strBody & "<span style='background:yellow;mso-highlight:yellow'>"& WorkRabatnummer &"</span></font></b><br>"
  strBody = strBody & "Rabatnummeret er gyldigt i en uge fra i dag - den "
  strBody = strBody & WorkRabatDato(1)
  strBody = strBody & ".<br>"
  strBody = strBody & "Husk at oplyse rabatnummeret i forbindelse med købet.<br><br>"
  IF WorkUrl(1) <> "" THEN
    strBody = strBody & "Du kan komme til "
    strBody = strBody & Session("ForretningNavn")
    strBody = strBody & "'s hjemmeside ved at trykke [<a href=" & WorkUrl(1) & " target=_blank>her</a>].<br>"
  END IF
  IF WorkVejnavnNr(1) <> "" OR WorkPostNrBy(1) <> "" THEN
    strBody = strBody & Session("ForretningNavn")
    strBody = strBody & "'s adresse er:</b><br>"
    strBody = strBody & WorkVejnavnNr(1)
    strBody = strBody & "<br>"
    strBody = strBody & WorkPostNrBy(1)
    strBody = strBody & "<br>"
  END IF
  strBody = strBody & "<br>"
  strBody = strBody & "Du kan komme til Tina Thranesens hjemmeside ved at trykke "
  strBody = strBody & "[<a href=http://www.tv-girls.dk>her</a>].<br><br>"
  strBody = strBody & "<font color=#FF0066>Kærlig hilsen. "
  strBody = strBody & Session("ForretningNavn")
  strBody = strBody & " og Tina Thranesen.</font><br><br>"
  strBody = strBody & "* * * * *<br>"
  strBody = strBody & "Denne e-mail er afsendt automatisk efter bestilling fra min hjemmeside.<br>"
  strBody = strBody & "Hvis du ikke har udfyldt bestillingen, s&aring; er der en anden, der "
  strBody = strBody & "har udfyldt den med anvendelse af din e-mail adresse.<br>"
  strBody = strBody & "Det kan jeg ikke forhindre, men vil alligevel undskylde ulejligheden.<br>"
  strBody = strBody & "Du kan i s&aring; fald blot slette denne e-mail.<br><br>"
  strBody = strBody & "* * * * *<br>"
  strBody = strBody & "Din e-mail adresse videregives ikke til andre. Tina Thranesen.<br>"
  strBody = strBody & "* * * * *<br>"
  strBody = strBody & "<font  size=2><u>Ansvarsfraskrivelse</u>.<br>"
  strBody = strBody & "For en ordens skyld g&oslash;r jeg opm&aelig;rksom p&aring;, at jeg ikke "
  strBody = strBody & "har nogen &oslash;konomisk interesse i rabatordningen.<br>"
  strBody = strBody & "Mit eneste engagement i rabatordningen er, at forretningen "
  strBody = strBody & "har givet tilsagn om at yde rabat til personer, som er i besiddelse "
  strBody = strBody & "af et rabatnummer rekvireret fra min hjemmeside.<br>"
  strBody = strBody & "Det er alene forretningen, som fasts&aelig;tter rabattens st&oslash;rrelse.<br>"
  strBody = strBody & "Alt vedrørende købet er alene et mellemv&aelig;rende mellem dig og forretningen.<br>"
  strBody = strBody & "Tina Thranesen</font>"
  msg.BodyText = strBody

  if msg.SendMail then
    Response.Write "Bestiller-email afstendt korrekt!"
    CALL DanForretningEmail
    end if

    'Fjern objekt igen
  Set msg = Nothing

END SUB

Og nedenfor følger en lign. mail...
</body>
</html>