Avatar billede iidomainii Nybegynder
27. juli 2004 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redigere i Acces DB på webhotel

Har påtaget mig at være webmaster på en hjemmeside. Erkender at jeg ikke er en ørn til det men har dog nu fået Frontpage 2003 installeret og det køre da. Mit problem er at hjemmesiden har Acces DB'er som styrer adgang til siden, webshop, etc. Det er som sådan også OK men når jeg skal ind og ændre i DB'er siger Acces at jeg ikke kan få adgang da webhotelet ikke er et sted jeg har tillid til. Så går jeg i internetegenskaber og hakker af at jeg har fuld tillid til stedet og stiller sikkerhed til lav, osv. som Acces anbefaler. Alligevel vil Acces simpelthen ikke give mig lov at arbejde i DB'er direkte på webhotel. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede overchord Nybegynder
27. juli 2004 - 17:48 #1
Det er mluligt at udbyderen lukker af for direkte adgang til din DB. Hvis det er tilfaeldet kan du istedet downloade db'en foretage rettelser og uploade den igen eller ogsaa skal du muligvis goere det gennem ASP (hvis du kender noget til det + har kode/vil bruge tid paa at lave kode til administration).
Avatar billede iidomainii Nybegynder
27. juli 2004 - 18:10 #2
Ok mht at donloade db - fortage rettelser - og så uploade. Den havde jeg regnet ud. Jeg er også med på at udbyderen måske lukker men så undre det mig at Acces siger at jeg ikke har "tillid" til webstedet, når jeg nu har ændret det i egenskaber. Skulle den ikke bare sige at der er nægtet skriverettigehder eller så?
Avatar billede hekla Nybegynder
27. juli 2004 - 20:06 #3
Access kan, så vidt jeg ved, ikke åbne en database via FTP.
Avatar billede hekla Nybegynder
27. juli 2004 - 20:17 #4
Fra MSDN Knowledge Base:

Error Opening Access Database from a Web Server:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810582

SYMPTOMS
When you try to open an Access database by using a URL address (such as http://servername/databasename or ftp://servername/databasename), you may receive one of the following messages:
Microsoft Access cannot open this file.
This file is located outside your intranet or on an untrusted site. Microsoft Access will not open the file due to potential security problems.
To open the file, copy it to your machine or an accessible network location.

Microsoft Access is unable to open the data access page.
There was not enough memory.
Please close other applications and try the operation again.
There was a problem sending the command to the program.

CAUSE
Access is not designed to open a database by using a URL address.
Avatar billede iidomainii Nybegynder
27. juli 2004 - 22:15 #5
Tak. Så er det jo opklaret.