Avatar billede hterkelsen Nybegynder
27. juli 2004 - 10:47 Der er 12 kommentarer

Baggrunds billed

Hvordan kan man ved hjælp af en dos script sætte windows 2000 baggrunds billed til et man selv har valgt.

Eks. hvis man vil sætte det på alle pc'er på nettet så man ikke behøver at gå rundt til alle.
'Jeg har set det engang, har ledt alle steder men kan ikke finde how to do'

Regards henrik
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 13:51 #1
Kig på policys, der kan du gøre det (tryk start, skriv mmc tryk enter, tilføj group policy  snap in, find settings for desktop, og sæt indstillingen som du ønsker)
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
27. juli 2004 - 14:01 #2
ja den kender jeg, jeg leder efter en måde man kan i sit login script på et net sætte baggrunds billed efter en standard som administratoren har valgt.

jeg ved man kan gøre det fra en dos command  (dos script)

jeg har gjort det engang for nogle år siden, desvære er det jo ikke noget man gør dagligt så det smutter.
Det er nemlig sådan at folk sætter alle mulige billeder og det er imod firmaets politik så når de logger på skal deres baggrund udskiftes til firmaets.

henrik
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 14:05 #3
ja men i policys kan du jo også fjerne muligheden for at brugere ikke har muligheden til det faneblad hvor baggrundsbilledet ændres på (så bliver det jo svært at ændre)
Avatar billede bertelbrander Novice
27. juli 2004 - 19:07 #4
Du laver en .reg fil (f.ex. wallpaper.reg) med ca. følgende indhold:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="C:\\WIN2000\\407.bmp"

Så kører du kommandoen:
regedit /S Wallpaper.reg

Du kan naturligvis også putte kommandoen i en .bat fil.

Du kan dog først se den nye baggrund efter at du har rebootet.
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
28. juli 2004 - 06:58 #5
Yeps det var lige det jeg søgte, tak bertel----

tester det lige her til morgen
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
28. juli 2004 - 08:51 #6
testet, jeg får den meddelse at jeg ikke kan impotere da det ikke er et registeringsdatabase script..

nogle ider ??

her hvad der står i mit script

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"wallpaper"=c:\coflogo.jpg
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
28. juli 2004 - 08:54 #7
svaret fundet......

der skal stå

REGEDIT4

i toppen af filen    så virker det..
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
28. juli 2004 - 11:51 #8
ja ikke helt, det virker ikke endnu, underligt det ser ud til at den impoterer regfilen,

men der sker ingen ændring..
Øh  skal det være en bmp fil og ikke jpg
Avatar billede bertelbrander Novice
28. juli 2004 - 19:19 #9
Det var meningen at der skulle stå:

Windows Registry Editor Version 5.00

i toppen af din .reg fil.

Ændrer den nøglen i regedit?
Prøv at højre klikke på skrivebordet og vælg egenskaber, har den ændret billedet der?
Har du prøvet at reboote?
Der skal muligvis stå c:\\coflogo.jpg, dvs to \\ og ikke blot én.
Det behøver ikke være en bmp-fil.
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
28. juli 2004 - 22:09 #10
det virker nu !!!!!!!!

tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:02 #11
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:56 #12
Kunne man forvente noget feedback ?